الگوهای توسعه‎ای مخزن بنگستان میدان آب‎تیمور بررسی شد

کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران، طرح‌های توسعه‎ای مخزن بنگستان میدان آب‌تیمور را که از سوی شرکت‎های لوک‎اویل، پرتامینا و مرسک ارائه شده است، بررسی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، یکصد و چهل و دومین جلسه کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت با هدف بررسی طرح‌های توسعه مخزن بنگستان میدان آب‌تیمور با حضور مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی و معاون بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری شرکت ملی نفت، اعضای کمیته، رئیس کارگروه فنی مذاکرات میدان آب‎تیمور و کارشناسان مختلف برگزار شد.

در این جلسه، طرح‎های ارائه شده از سوی شرکت‎های لوک‎اویل، پرتامینا و مرسک با هدف توسعه مخزن بنگستان میدان آب‌تیمور بررسی و در باره ویژگی‌های مخزن، برنامه‌های توسعه فازهای مختلف، سناریوهای افزایش تولید شامل پروفایل تولید و برنامه ازدیاد برداشت، بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه این نشست، اعضای کمیته مشاوران مدیریت مخازن نظرات خود را در باره طرح‌های ارائه شده، بهبود کیفیت مطالعه و کاهش عدم قطعیت‌های موجود مطرح و در خصوص تعیین خط پایه تخلیه میدان آب‌تیمور نتیجه‌گیری کردند.

بر اساس اعلام مدیریت برنامه‏ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، میدان نفتی آب‌تیمور در منطقه دزفول شمالی و حدود ۲۵ کیلومتری جنوب غرب میدان و شهر اهواز، مابین میدان‌های سوسنگرد و منصوری واقع شده است. این میدان فاقد آثار ساختمانی در سطح بوده و شکل ساختمانی آن به وسیله عملیات لرزه‌نگاری کشف شده است. با حفر نخستین چاه در سال ۱۳۴٦ وجود هیدروکربور در سازندهای ایلام و سروک به تایید رسید.

تولید از مخزن بنگستان میدان آب‌تیمور با طول تقریبی ۲۳ کیلومتر و عرض ٦,۵ کیلومتر با کشیدگی در امتداد شمال غربی- جنوب شرقی از سال ۱۳٧٠ با حفر دو حلقه چاه آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

402

کد خبر: 838968

وب گردی

وب گردی