مجوز راه اندازی پردیس کیش دانشگاه امیرکبیر اخذ شد

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مجوز راه اندازی پردیس کیش این دانشگاه از وزارت علوم اخذ شده است.

به گزارش ایسکانیوز، احمد معتمدی در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مجوز راه اندازی پردیس کیش این دانشگاه از وزارت علوم اخذ شده است و از سال جاری این پردیس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: این دانشگاه دارای ۱۴ هزار دانشجو است که ۵۰ درصد این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای برنامه راهبردی است که فعالیت های اجرایی این برنامه از سه سال گذشته آغاز شده است و براساس این برنامه قرار است در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیریم.

معتمدی با اشاره به بازنگری برنامه های درسی این دانشگاه گفت: بازنگری برنامه های درسی مقطع کارشناسی این دانشگاه به اتمام رسیده است و از امسال اجرایی خواهند شد.

وی عنوان کرد: این دانشگاه در حوزه بین المللی در پایگاه های بین المللی کیو اس و تایمز ۱۰۰ درصد افزایش امتیاز کسب کرده است و در حوزه پژوهشی نیز این دانشگاه رتبه ۳۰ جهان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: ۱۰ نفر از اساتید این دانشگاه در سمت وزارتخانه های مختلف طی سال های گذشته مشغول به فعالیت بوده اند.

معتمدی به دانشجویان جدید الورود دانشگاه صنعتی امیرکبیر توصیه کرد که ورود به دانشگاه انتهای کار نیست بلکه دانشجویان برای جلوگیری از افت تحصیلی باید در دوران دانشجویی نیز به دنبال فعالیت های آموزشی و پژوهشی باشند.

وی عنوان کرد: دوران دانشجویی جزء حساس ترین دوران های زندگی فرد بشمار می رود بنابراین اولیا نباید پس از ورود فرزندان خود به دانشگاه آنها را رها کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تعداد زیادی مراجعات به بخش مشاوره دانشگاه صورت می گیرد که این مراجعات به دلیل مشکلات روحی، درسی و شرایط جدید زندگی دانشجویان است که ارتباط مناسب اولیا با دانشگاه می تواند از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کند.

در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ حدود هزار و ۵۰۰ دانشجوی جدیدالورود مقطع کارشناسی تحصیل خود را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز می کنند.

کد خبر: 839144

وب گردی

وب گردی