10 درصد موارد درد قفسه سینه کودکان مربوط به مسائل قلبی است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فوق تخصص قلب کودکان گفت: حدود 5 تا 10 درصد موارد درد در قفسه سینه کودکان و نوجوانان مربوط به مسائل قلبی است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد مهدی باقری در این رابطه افزود: درد قفسه سینه در بزرگسالان نشان از بیماریهای قلبی خطرناک دارد و خانواده‌ها با این ذهنیت وقتی که کودکان و نوجوانان اظهار درد در قفسه سینه دارند فکر می کنند تشابه زیادی بین درد قفسه سینه کودکان و نوجوانان با بزرگسالان و افراد مسن وجود دارد که این امر باعث نگرانی آنها می شود.


وی با بیان اینکه سن شایع دردهای قفسه سینه از حدود هشت تا 14 سالگی است، اضافه کرد: شایع‌ترین علت دردهای قفسه سینه در کودکان علل قلبی نیست، بلکه مربوط به دیواره قفسه سینه و یا عضلانی اسکلتی است.

این فوق تخصص بیماری های مادرزادی گفت: التهاب غضروف‌های بین دنده ای، التهاب عضلات، کشیدگی عضلات، ضربه‌هایی که هنگام بازی و فعالیت به دیواره قفسه سینه وارد می شود از جمله علت‌هایی است که می تواند درد در قسمت قفسه سینه را ایجاد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فوق تخصص قلب کودکان افزود: بیماریهای تنفسی، آسم و عفونت های تنفسی که بافت شش‌ها را درگیر می‌کند، می‌تواند باعث درد قفسه سینه شود.

باقری گفت: سابقه و تاریخچه بیماری کودک مهم است؛ اگر چنانچه کودک و یا نوجوان سابقه مادرزادی بیماری قلبی دارد باید به دردهای قفسه سینه او به صورت جدی و ویژه توجه کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کودکانی که به صورت حاد دچار درد می شوند و دردهای طولانی دارند حداقل 4 تا 5 دقیقه طول می کشد و یا در هنگام بازی و فعالیت، درد باعث اختلال فعالیت، تنگی نفس، بی حالی، ضعف و کبودی می شود، احتیاج به توجه ویژه دارند.

وی تاکید کرد: علل درد قفسه سینه در کودکان با بزرگسالن متفاوت است، در کودکان این علت ها قابل درمان است.

901

کد خبر: 839321

وب گردی

وب گردی