آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از ایران عصبانی هستند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با مواضع جنگ طلبانه رئیس جمهور آمریکا افول و نزول آمریکا اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایسکانیوز، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: آمریکایی‌هادر عراق و افغانستان متحمل تریلیون‌ها دلار هزینه شدند. بیش از ۵ هزار کشته و بیش از ۲۰ هزار زخمی در عراق و افغانستان دادند و آنان می‌گویند ما در عراق و افغانستان جنگیدیم و صدام و طالبان را از بین بردیم، اما ایران به قدرت برتر منطقه‌ای تبدیل شد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از ایران عصبانی هستند و مدعی‌اند که کمک‌های ایران به حزب الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت باعث شکست آن‌ها شده است. آمریکایی‌ها برای ایجاد امنیت رژیم صهیونیستی بیش از ۹۰ هزار تروریست تکفیری را از سراسر دنیا با حمایت مالی سعودی‌ها و آموزش نظامی ترکیه از مرزهای زمینی و حتی دریای مدیترانه عازم سوریه کردند تا حکومت قانونی بشار اسد به عنوان محور مقاومت را سرنگون کنند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: اکنون آمریکایی‌ها بعد از هفت سال پس از اراده برای شکست سوریه، ناامید شدند. ۲۰ گروه در سوریه می‌جنگیدند اما شکست خوردند، آن‌ها می‌گویند حمایت ایران از دولت سوریه مانع پیروزیشان شد.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها برای حمله عربستان به یمن چراغ سبز نشان دادند اما به نتیجه‌ای نرسیدند و این شد که آمریکا، ایران را مقصر می‌داند. رئیس جمهور آمریکا باید بپذیرد که قدرت شیطانی آمریکا رو به افول است و جابجایی قدرت از غرب به شرق در حال انجام است و دیگر جهان تک قطبی نیست و چند قطبی شده است. شتاب‌گیری بیداری اسلامی نشانه تنفر و انزجار از عملکرد آمریکا است.

سرلشکر صفوی گفت: همانگونه که رهبری فرمودند، آمریکایی‌ها در ایجاد خاورمیانه جدید شکست خوردند. یادتان است که رایس روزی گفت درد زایمان ایجاد خاورمیانه شروع شده است اما امروز آن بچه سقط شد.

وی تاکید کرد: با مواضع جنگ طلبانه رئیس جمهور آمریکا افول و نزول آمریکا اجتناب ناپذیر است. آمریکا به سمت ناپایداری استراتژیک حرکت کرده و قدرت جهان اسلام با داشتن بیش از ۷۵ درصد نفت خام و گاز جهان و با بیش از یک میلیارد جمعیت در حال شکل گیری است. مسلمانان با شکست رژیم صهیونیستی می‌توانند قطب قدرتی را شکل بدهند. به نظر می‌رسد قطب دیگر جهان متشکل از ایران، سوریه و چین است، بنابراین آمریکا باید هم از ایران عصبانی باشد. اروپا از خود قدرت دارد و امیدواریم از آمریکا فاصله بگیرد و در برجام روابط خود را به ایران نزدیک کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران سال دیگر به بلوغ چهل ساله خود می‌رسد. انقلاب با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای و با وحدت و انسجام ملی و با داشتن نیروهای مسلح راه خود را برای رسیدن به پیشرفت‌های مادی و معنوی و آینده روشن و ساختن ایرانی قدرتمند و دستیابی به تمدن نوین اسلامی ادامه خواهد داد و این سخنان غیرعقلانی رئیس جمهور آمریکا باعث تنفر عموم مردم آمریکا و جهان و به خصوص روشنفکران آن کشور خواهد شد.

منبع: مهر

302

کد خبر: 839390

وب گردی

وب گردی