برگزاری ویژه‌برنامه «کربلا جاری است» در تهران

رییس فرهنگسرای رضوان به عنوان دبیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از برگزاری بیش از ۱۰۰ اجرای برنامه در سطح شهر از ۳۰ شهریور تا ۶ مهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد سعادت، رییس فرهنگ‌سرای رضوان و دبیر برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان فرهنگی هنری از برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه ادوات نظامی، تولید محصول فرهنگی، هم‌عهدی با شهدای مدافع حرم، تجمع هم‌عهدان شهدا، منشور معنوی انقلاب اسلامی، نمایشگاه چهل چراغ، نشانی از بهشت، تکریم شهدای گمنام و برنامه‌های محلی منطقه‌ای همزمان با روزهای سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) در شهر تهران خبر داد.

محمد سعادت گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری با عنوان «کربلا جاری است» به مناسبت هفته دفاع مقدس در تمامی مناطق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های کتاب با تخفیف ویژه در هشت فرهنگ‌سرا، نمایشگاه ادوات نظامی در هشت منطقه، توزیع پلاک‌های هم‌عهدی با شهدای مدافع حرم در مناطق ۲۲گانه تهران، منشور معنوی انقلاب اسلامی با هدف تجلیل از شهدای هر منطقه و خواندن وصیتنامه شهید در مناطق ۲۲گانه و برنامه‌های محلی منطقه‌ای نیز در فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های شهر تهران در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای رضوان افزود: سومین نمایشگاه «چهل چراغ» یادمان ۴۰ شهید والامقام شامل تصاویر و زندگینامه شهیدانی است که در برنامه هفتگی «به تماشای سرو» سال گذشته میهمان خانواده‌هایشان بوده‌ایم و از پنجشنبه ۳۰ شهریور تا پنجشنبه ۶ مهر ماه در گلزار شهدای بهشت زهرا (مجاور قطعات ۴۰ و ۴۴) برپاست. «با قدوسیان» از دیگر برنامه‌های فرهنگ‌سرای رضوان است که با حضور افراد داوطلب و هم‌عهدان شهدا از مناطق ۲۲گانه شهر تهران آیین غبار روبی مزار شهدای گمنام بهشت زهرا (س) انجام می‌شود و پس از آن مراسم قرائت زیارت عاشورا همراه با مداحی و سخنرانی در روز پنجشنبه ۳۰ شهریور از ساعت ۱۷ تا هنگام اذان مغرب برگزار می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای رضوان درباره تبدیل گلزار شهدا به پاتوق فرهنگی عنوان کرد: برنامه «نشانی از بهشت» با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری شامل نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، ایستگاه کودک و نوجوان، مشاوره و گفتمان، اکرام و محسنین، رادیو رضوان، اهدای خط نوشته، طب اسلامی، ختم گروهی قرآن، ثبت نام کانون خادم الشهدا، دل نوشته تقدیمی به شهدا، اجرای تعزیه، ویزیت رایگان پزشک و غرفه فرهنگی با همکاری ارتش جمهوری اسلامی است که به مدت یک هفته در گلزار شهدا پذیرای علاقه‌مندان است.

دبیر ستاد هم‌عهدی با شهدا همچنین درباره سومین آیین گردهمایی بزرگ «هم‌عهدان شهدا» گفت: این مراسم با حضور پرشمار هم‌عهدان شهدای مدافع حرم شهر تهران روز پنجشنبه ۶ مهر در گلزار شهدا برگزار می‌شود و هم‌عهدان در قالب دسته‌های عزاداری و تجمع در میدان شهدای گمنام به سوگواری می‌پردازند.

502

کد خبر: 839440

وب گردی

وب گردی