تهران  میزبان «تداکس­گلوبال­دی 2017» شد

رویداد بین‌المللی «تداکس­گلوبال­دی 2017»با سخنرانی کریستین امانپور، یوسف اسلام، زینب توفکسی و الیف شفق با حضور جوانان در  شهرکتاب­ فرشته برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از شهرکتاب فرشته؛ صبح آدینه­ سی‌ و‌ یکم شهریور ماه، شهرکتاب­ فرشته میزبان رویدادی بین­ المللی بود که به همت «تداکس­ تهران» برگزار شد، رویدادی که بیش از 50 نفر از برگزارکنند­گان، اعضای مدعو و شماری از تیم­ های تداکس ­های فعال در ایران را گرد هم آورده بود.

این مراسم با پخش چهار سخنرانی به زبان انگلیسی برای حضار آغاز شد. در این قسمت از رویداد حاضرین که قریب به اتفاق آنها جوانان بودند برای نخستین‌بار به تماشای سخنرانی­ های انجام شده توسط کریستین امان­پور؛ خبرنگار ایرانی ـ انگلیسی، یوسف اسلام (کت استیونس)؛ هنرمند حوزه موسیقی، زینب توفکسی؛ مدرس دانشگاه و روزنامه‌نگار حوزه تکنولوژی و الیف شفق؛ نویسنده ترک‌تبار با موضوعاتی گوناگون و جهان­شمول نشستند؛ سخنرانی‌هایی که بر روی صحنه­ اصلی «تد» (TED) و در رویداد جهانی «تدگلوبال» (TED global)، یک روز قبل و در تاریخ بیست و یکم سپتامبر برگزار شده بود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این رویداد فضای جوان و پویایی بود که در فضای شهرکتاب فرشته برقرار شده بود.

در بخش دوم این مراسم، حاضرین در بخش کافه مجموعه شهرکتاب فرشته گرد هم جمع شدند تا گپ­ وگفت کوتاهی در مورد آنچه شنیده و دیده بودند داشته باشند. در این بخش جوانان نظرات و ایده‌های خود را بیان داشتند. سپس وارد بخش دیگری از این رویداد شدیم؛ «تداکس­تهران»، برای این بخش از رویدادشان به سراغ موضوعی بومی رفته بودند تا میهمانانشان را به مباحثه در خصوص «چرخه­ ثروت در ایران» دعوت کنند و البته از آنها خواسته شد تا با بررسی مشکلات و دشواری‌های موجود در مسیر فعالیت‌های کاری و زندگی خود، تا اتمام زمان در نظر گرفته شده، راه­کارهایی قابل اجرا برای حل این‌گونه دشواری‌ها، ارائه نمایند.

در قسمت پایانی نوبت به یک بازی گروهی رسید. در حقیقت این رویداد از مدعوین دعوت کرد تا در فعالیتی که برای این بخش طراحی و آماده شده بود و در قالب یک بازی جمعی، به تجربه­ راهکارهای پیش­نهادی­ خود بپردازند؛ در واقع این کار بستری را فراهم نمود تا آنها قابلیت اجرای راهکارهایشان را بسنجند تا شاهد باشند که که آیا ایده­هایشان در یک موقعیت واقعی جواب خواهد داد یا خیر.

براساس این گزارش، «تد»، سازمانی غیرانتفاعی‌ست که از حدود ۳۰ سال پیش با هدف «گسترش ایده‌های نو» و با کنفرانسی چهار روزه در ایالت کالیفرنیا فعالیت خود را آغاز کرد. در این میان «تداکس» متشکل از افراد و یا گروه‌هایی است که مایل‌اند رویدادهای مستقل و بومی را به سبک رویدادهای تد در نقاط مختلف جهان برگزار کنند) و تداکس تهران نیز از جمله همین گروه‌هاست که با اهداف بومی و در راستای پیشرفت کشورمان به برگزاری چنین رویداهایی در پایتخت مبادرت می‌کند.

502

کد خبر: 839515

وب گردی

وب گردی