قیمت پیراهن مشکی در بازار/ پای پوشاک چینی و ترک بر گلوی تولیدکنندگان

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران با انتقاد از واردات بی رویه در بخش پوشاک گفت: رکود موجود در بازار منجر به ثبات قیمت پیراهن مشکی در بازار شده است.

مجتبی درودیان رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به ثبات قیمت پیراهن مشکی در بازار گفت: تولید کنندگان سال ها است که با رکود در گیرند و تولید حال و روز خوبی ندارد که همین امر موجب ثبات قیمت ها در بازار شده است و در سال جاری نیز شاهد افزایش قیمت پیراهن مشکی در بازار نیستیم.

او افزود: در چند سال اخیر رقابت نابرابر پوشاک چینی و ترکیه ای موجب کسادی بازار پوشاک داخلی شده است، چراکه پوشاک وارداتی با قیمت پایین تری در بازار به فروش می رسد و این در حالی است که کیفیت پیراهن های تولید داخلی بالاتر از وارداتی است.

به گفته درودیان هزینه تولید و مالیات و بیمه بسیار بالا است و همین امر موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای تعطیلی در سال های اخیر شده است.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان با تاکید براین که پوشاک تولید داخل توان صادرات به کشورهای دیگر را دارد گفت: متاسفانه صادرات ما در این بخش بسیار جزیی است، چون ما پنبه را به سایر کشورها صادر کرده و سپس مجدد نخ را از آن‌ها وارد می کنیم که همین صنعتی نبودن چرخه تولید پوشاک منجر به افزایش هزینه ها در بخش صادرات شده است.

او با اشاره به قیمت پیراهن در بازار گفت: قیمت پیراهن تولید داخلی از 20 هزار تومان به بالا است که از نظر ما قیمت پیراهن با دوخت ممتاز و پارچه مرغوب 80 هزار تومان است. البته در بعضی از واحدهای صنفی برخی از اجناس خود را تا 300 هزار تومان نیز به فروش می رسانند که این منطقی نیست.

درودیان تصریح کرد: اجناس وادراتی موجود در بازار بیشتر چینی و ترکیه ای هستند.

400

کد خبر: 839541

وب گردی

وب گردی