نرخ میوه های نوبرانه در بازار/ قیمت آناناس دو برابر شد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: از کل میوه های وارداتی، واردات موز، نارگیل، آناناس و نیز انبه آزاد است که آناناس طی چند وقت گذشته با افزایش قیمت زیادی روبرو شد.

حسین مهاجران، رییس اتحادیه میوه و سبزی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: فرا رسیدن ایام محرم تاثیر چندانی را در نرخ میوه ایجاد نکرده اما تا حدودی به دلیل کاهش خرید میوه های مجلسی، شاهد تغییر قیمت در نرخ این نوع میوه ها خواهیم بود.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه میوه های درختی رو به پایان است، بنابراین مقدار زیادی از آنها به سردخانه منتقل می شود.

مهاجران گفت: قیمت پیاز روند نزولی را در پیش گرفته و در حال حاضر قیمت آن به کیلویی زیر 1000 تومان رسیده است، همچنین نرخ سیب زمینی با قیمت 700 تا 1200 تومان به مشتریان عرضه می شود.

رییس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ میوه های تابستانی در بازار گفت: هلو و شلیل جزو میوه های مجلسی است که به سردخانه منتقل شده و در حال حاضر بین 3500 تا 4000 تومان و نوع متوسط آن با قیمت 1000 تا 2000 تومان به مشتریان عرضه می شود.

او به واردات میوه اشاره کرد و افزود: از کل میوه های وارداتی، واردات موز، نارگیل، آناناس و نیز انبه آزاد است، آناناس طی چند وقت گذشته با کاهش قیمت بسیار زیادی روبرو شد و به کارتنی 55 هزار تومان رسیده بود اما مجددا قیمت آن روند افزایشی را در پیش گرفت و به کارتنی 110 هزار تومان رسیده است.

مهاجران اظهار داشت: جعبه های آناناس حاوی تعداد 4،6 و 8 است که نرخ همه آن‌ها ثابت و جعبه ای 110 هزار تومان در بازار عرضه می شود اما تعداد آن‌ها بسته به سایزشان است.

رییس اتحادیه میوه و سبزی با تاکید بر میوه‌های نوبرانه گفت: در حال حاضر نارنگی و انار به عنوان میوه های نوبرانه در بازار عرضه شده که انار از 2500 تا 4 هزار تومان و نارنگی از 1000 تومان تا 3500 تومان قیمت خورده است.

401

کد خبر: 839563

وب گردی

وب گردی