وزیر بهداشت: در وزارت بهداشت کم‌ترین شکایت از اورژانس بوده است

وزیر بهداشت در آیین بزرگداشت روز اورژانس گفت:درست است که اورژانس هوایی در بیش از ۳۰ نقطه کشور و بیش از ۲هزار آمبولانس تجهیز شده و بیش از ۱۲۰ مرکز اورژانس را مجهز کرده اید، ولی خلاصه این موارد باید رضایتمندی مردم باشد.

به گزارش ایسکانیوز وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت روز ملی اورژانس گفت:در این‌که اورژانس کشور خدمات زیادی ارائه می‌دهد تردیدی نیست. پرسنل روزانه هزاران بار در خدمت مردم هستند و کاری پر استرس دارند.
حسن قاضی‌زاده هاشمی افزود :

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت کم‌ترین شکایت از اورژانس بوده گفت : خدا را شاکرم که یکی از بخش هایی که کمترین شکایت را داشته ایم بخش اورژانس است با اینکه بیش از ۶۰ هزار ماموریت انجام می دهند و از تمامی زحمات شما ممنونم اما این کافی نیست و باید تلاش کنیم زمان رسیدن به محل حادثه در جاده ها و مناطق صعب العبور کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ۵هزار تخت بیمارستانی در دوره قبل فقط برای اورژانس راه‌اندازی شد گفت: ناوگان زمینی، هوایی و دریایی را در دولت دوازدهم تقویت خواهیم کرد.

دکتر هاشمی بیان کرد: بحث مهم دیگر آموزش است، باید افرادی که پاسخگوی تلفن اورژانس هستند به عنوان اولین کسانى که با همراه بیمار در ارتباط است و بیش‌ترین آرامش را منتقل کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد :من با این‌همه تحصیل کردن و شاگرد تربیت کردن، زمانی‌که مشکلی برای خانواده ام پیش می‌آید دست و پایم را گم می کنم و امیدم به شماست.

وی افزود : موضوع مهم دیگر زمان رسیدن پرسنل به بالین بیمار است. هر ثانیه دیر رسیدن، به اندازه یکسال برای مردم می گذرد. گاهى چند ثانیه دیر رسیدن و فوت بیمار ممکن است به حساب اورژانس گذاشته شود زیرا در برخی مواقع بحث مرگ و زندگی افراد در میان است و یک دقیقه تاخیر نیز ممکن است به حساب افراد انجام شود البته لازم است رانندگان اورژانس احتیاط کنند.

دکتر هاشمی گفت: فردی که برای کمک به بیمار فرستاده می شود نیز باید کامل آموزش ببیند و پیشکسوتان در این حوزه مسئولند. در این دوره این بخش نیاز به توجه بیش‌تری دارد البته دولت مانند سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی و نمایندگان نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه تا اینجا فقط از درمان گفته شد، یعنی توجه به معلول، باید از رفتارهای پرخطر و تصادف پیشگیری شود، باید علت را از بین ببریم گفت: تا کی می‌توان ناوگان اورژانس را تجهیز کرد؟

وزیر بهداشت تاکید کرد: فرهنگ فقط عزاداری نیست، چرا باید نزاع دومین عامل مرگ و میر در اورژانس کشور باشد؟ دستگاه‌های فرهنگی مسئولند تا از این اتفاقات پیشگیری شود.

701

کد خبر: 839565

وب گردی

وب گردی