رییس سازمان اورژانس کشور: تمهیدات لازم برای ایام محرم و مراسم اربعین انجام شده است

رییس سازمان اورژانس کشور در حاشیه مراسم‌ گرامیداشت روز ملی اورژانس گفت: باید از مدارس و مسجد برای فرهنگ‌سازی استفاده شود، زیرا اساس پیشگیری فرهنگ‌سازی است و مدیریت بحران می‌تواند به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها در این فرهنگ‌سازی سهیم باشد.

دکتر پیر حسین کولیوند در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در راستای برنامه ریزی اورژانس در راستای فرهنگسازی گفت: باید از حوادث تجربه وبهره کافی را ببریم و بتوانیم از آن پیشگیری کنیم چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است پس بهتر است از سطوح ابتدایی مدارس و دانشگاه ها آموزش آغاز شود حتی به عنوان واحد درسی تدریس شود هرچه سطح خدمات بالاتر رود پیشگیری بهتر صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه مرکز اورژانس کشور به ۳۳ پایگاه رسیده و بالغ بر ۱۶ هزار نفر را از مرگ حتمی نجات دادیم ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی از وزارت بهداشت به عنوان مرکز الگوی ارائه خدمات تجلیل کرد.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه مربیان مدارس را آموزش می‌دهیم، در آینده نیز آموزش طلاب را خواهیم داشت گفت: اورژانس اقدامات خوبی را در راستای آموزش در حوزه علمیه و مدارس آغاز کرده است. در فضای مجازی از رسانه ها کمک گرفته و برنامه های خوبی را در راستای آموزش دانش آموزان در مدارس آغاز کرده ایم.
کولیوند با اشاره به آمادگی اورژانس در محرم گفت:اورژانس کشور در حال آماده باش است و استقرار بیشتری در سطح شهر خواهیم داشت همچنین برنامه ریزی کاملی در راستای راهپیمایی اربعین انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد : تهران به عنوان اولین شهر با ۲۵۰ دستگاه موتورلانس خدمت ارائه می دهد و استفاده از موتور آمبولانس ها زمان رسیدن مصدوم به حادثه را در تهران کاهش داد زمانی که یک مددجو با سازمان تماس می گیرد تا زمانی که نیروهای اورژانس به محل حادثه برسند لحظه ها مانند سال ها می گذرد، در این راستا زمان رسیدن به محل حادثه زمانی طلایی محسوب می شود.

کولیوند با اشاره به اینکه بالغ بر ۲ میلیارد عملیات در سال انجام شده و امیدواریم دولت و مجلس به کاهش کمبود نیرو کمک کنند گفت: آموزش مستمر برای نیروها و بالا بردن مهارت‌ها صورت گرفته و با کمک صدا و سیما، فضاهای مجازی و رسانه‌ها برای آشنایی مردم به کمک‌های اولیه تلاش می‌کنیم.

701

کد خبر: 839606

وب گردی

وب گردی