هر دوشنبه زنگ کتابخوانی در مهدهای کودک نواخته می شود

با امضای تفاهمنامه‌ای میان معاونین وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دوشنبه‌ها به عنوان روز کتابخوانی در مهدهای کودک تعیین شد.

به گزارش ایسکانیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی ربیعی وزیر تعاون و رفاه اجتماعی با حضور در مهد کودک ایرانمهر در راستای امضای تفاهمنامه همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کل کشور مبنی بر «دوشنبه‌های کتابخوانی»، زنگ کتابخوانی را به صدا درآوردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم درباره هدف از امضای این تفاهمنامه همکاری، گفت: کتابخوانی دغدغه جدی امروز جامعه است و باید بدانیم کتابخوانی به ما در ساختن انسان سالم و آموزش مهارت‌های صحیح اجتماعی کمک می‌کند.

وی افزود: طرح کتابخوانی در مهدکودک‌ها و موضوع انعقاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور از چندی قبل مطرح بود. کتابخوانی باید در سنین کودکی و از مهدهای کودک شکل بگیرد و فرزندان ما از ابتدا باید با کتاب و کتابخوانی رشد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه یک روز در هفته به عنوان کتابخوانی در مهدهای کودک سراسر کشور اختصاص داده می‌شود و برای این منظور روزهای دوشنبه هر هفته در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم این طرح بتواند به نهادینه شدن بیش از پیش کتابخوانی در جامعه کمک کند.

در این مراسم، تفاهمنامه همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کل کشور با هدف تشویق کودکان به خواندن کتاب و استفاده بهینه از ظرفیت‌های مهدهای کودک برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها و اختصاص روزهای دوشنبه به عنوان روز کتابخوانی در مهد کودک‌های سراسر کشور، از سوی محمد سلگی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کل کشور امضاء شد.

502

کد خبر: 839667

وب گردی

وب گردی