من چگونه می‌توانم در پیشرفت کشورم نقش‌آفرینی کنم؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به دانش‌آموزان دختر مدرسه سما تاکید کرد از شما می‎‌خواهم ایده‌آل و بزرگ فکر کنید؛ خودتان را جای رئیس‌جمهور آینده ایران ببینید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر در اولین روز از آغاز سال تحصیلی 96-97 در یکی از مدارس دخترانه سما تهران حضور یافت و با تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه بحث و گفت‌وگو کرد.

دکتر رهبر خطاب به دانش‌آموزان گفت: «من برای تک تک شما عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و امیدوارم با تلاش و کوشش خودتان، شما را در کنکور سال آینده خوشحال ببینیم و بتوانید رتبه‌های زیر 100 را از آن خود کنید. اگر بتوانید رتبه‌های زیر 100 را به دست بیاورید قطعا جایزه خوبی نزد من خواهید داشت.»

وی ادامه داد: «من هم معلم هستم و در دانشگاه تهران تدریس می‌کنم. آن زمان تعداد دانشجویان دانشگاه تهران کم بود و ایمیلم را به دانشجویان داده بودم. به دانشجویان گفتم اگر دانشجویی به من ایمیل بزند و تا 24 ساعت بعد جوابش را ندهم، جایزه خواهم داد. در طول 6 سالی که در دانشگاه تهران رئیس بودم هیچ دانشجویی در این زمینه نتوانست از من جایزه‌ای دریافت کند. یعنی کمتر از 24 ساعت پاسخ ایمیل‌های دانشجویان را می‌دادم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «رابطه من با دانشجویان صمیمی بود. حتی به یاد دارم یکی از دانشجویان در آسانسور خوابگاه دانشگاه تهران گیر کرده بود و ساعت 4 بعد از ظهر به من ایمیل داد و نوشته بود "آقای رهبر، من در آسانسور گیر افتادم بیا نجاتم بده" من هم گفتم چرا از من کمک خواستی در حالیکه خیلی راحت می‌توانستی به آتش‌نشانی تماس بگیری و مشکلت را بگویی؟ او به من گفت چون به تو اعتماد داشتم و می‌دانستم سریع پاسخ من را می‌دهی.»

دکتر رهبر خطاب به دانش‌آموزان مدرسه سما (2) گفت: در حین اینکه حرمت استادانتان را نگه می‌دارید با معلمان هم صمیمی و دوست باشید. زیرا این حس متقابل باعث پیشرفت و خود باوری در درس‌هایتان می‌شود. من هم در دورانی که رئیس دانشگاه تهران بودم با دانشجویان صمیمی و دوست بودم. پس اول مشکلات خودتان را با پدر و مادر در میان بگذارید و بعد با معلمان خود دوست باشید.

وی ادامه داد: «امیدوارم همواره موفق باشید و به زودی شما دانش‌آموزان را در صندلی‌های دانشگاه مانند دانشگاه آزاد اسلامی مشاهده کنیم. بنابراین از تک تک شما می‌خواهم درباره اینکه "من چگونه می‌توانم در پیشرفت کشورم نقش‌آفرینی کنم؟" به من ایمیل بدهید. از شما می‎‌خواهم ایده‌آل و بزرگ فکر کنید. خودتان را جای رئیس‌جمهور آینده ایران ببینید. شاید تا آن زمان شما دانش‌آموزان بتوانید رئیس‌جمهور شوید.»

دکتر رهبر در پایان گفت: «درباره طرح پرسشی که گفتم به اندازه یک پاراگراف یا چند صفحه ایده‌ها و نظرات خودتان را برایم ارسال کنید. در حال حاضر دانش‌آموز هستید، اما در آینده جزو مدیران کشور و حتی در مقام ریاست جمهوری خواهید شد. من هم زمانی مانند شما دانش‌آموز بودم و در پشت همین صندلی‌ها می‌نشستم.»

کد خبر: 839689

وب گردی

وب گردی