پیونگ یانگ تنها شد/پکن در آغوش شورای امنیت!

به دنبال وضع تحریم های شدید سازمان ملل علیه پیونگ یانگ به منظور وادار کردن آن کشور به توقف برنامه های موشکی بالستیک و هسته ای خود ، دولت چین می گوید تامین نفتی کره شمالی را در تبعیت از تحریم های بین المللی محدود می سازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس تی وی، وزیر بازرگانی چین در گفتگو با پایگاه خبری وزارت بازرگانی چین در روز شنبه از تصمیم پکن برای کاهش صادرات محصولات نفتی پالایش شده تا 2 میلیون بشکه در هر روز از اول اکتبر و ممنوعیت بی درنگ فروش گاز طبیعی مایع و غلیظ خبر داد.

وی در ادامه اظهارات خود از ممنوعیت فوری واردات منسوجات از کره شمالی به عنوان دیگر اقدام کشورش نام برد.

هفته پیش نیز پس از تصویب دور جدیدی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ که به دنبال آخرین آزمایش موشکی آن کشور صورت گرفته بود بانک های بزرگ چین انتقالات مالی با شهروندان کره شمالی را ممنوع ساختند.

تا پیش از این دولت چین که اصلی ترین متحد کره شمالی به حساب می آمد، به اهمال در اعمال فشار به پیونگ یانگ متهم می شد.

این اقدامات تنبیهی شورای امنیت در حالی صورت می گیرد که تا کنون هیچ نتیجه ای برای توقف برنامه های بلندپروازانه آن کشور نداشته است. پیونگ یانگ می گوید: به ادامه این برنامه ها نیاز دارد تا بتواند قدرت بازدارندگی خود را در برابر دسیسه های خصمانه آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن کشور از جمله کره جنوبی و ژاپن بالا ببرد.

پیونگ یانگ در سوم سپتامبر آخرین و بزرگترین آزمایش هسته ای خود را به نمایش گذارد. قدرت این بمب هیدروژنی سه برابر قدرت بمبی است که آمریکا با آن در سال 1945 هیروشیما را هدف قرار داد.

کد خبر: 839700

وب گردی

وب گردی