اعلام ضوابط بخش سینمایی و عکس سومین سوگواره بین المللی عبرات

سومین سوگواره بین المللی عبرات ضوابط زیر را جهت شرکت در بخش سینمایی در دو زیرشاخه مستند و فیلم کوتاه و بخش عکس در زیر شاخه های حرفه ای و مردمی اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره بین المللی عبرات، آیین نامه و ضوابط بخش سینمایی سومین سوگواره بین المللی عبرات منتشر شد.

این بخش شامل دو زیرمجموعه فیلم کوتاه و مستند ضوابط زیر را برای شرکت ضروری اعلام می کند: موضوع فیلم های ارسالی باید شامل اربعین حسینی در آیینه ادیان و مذاهب، ارتباط ملل مختلف در راهپیمایی اربعین، شور و معرفت در زیارت، اربعین حسینی در مسیر ظهور و تبلور نقش مردم در تاریخ باشد.

در زیربخش فیلم کوتاه، زمان فیلم ها نباید از 40 دقیقه بیشتر شود. البته در مورد آثار مستند محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت. هر هنرمند در هر زیربخش می تواند سه اثر ارسال کند.

فیلم ها، ابتدا باید در قالب DVD و با فرمت mp4 به دبیرخانه ارسال شوند. پس از بازبینی و داوری، نسخه با کیفیت آثار برگزیده در فرمت اصلی از فیلمسازان دریافت خواهد شد.

ثبت نام در سامانه سوگواره برای صاحب اثر الزامی و حداکثر زمان برای آثار کوتاه 40 دقیقه و برای آثار بلند نامحدود است.

آثار ارسال شده به دبیرخانه مرکزی، به هیچ وجه به فیلمسازان عودت داده نخواهد شد.

دبیرخانه مرکزی مجاز به پخش آثار، از رسانه های مختلف خواهد بود و در برابر هرگونه ایراد فنی در آثار ارسال شده هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.

همچنین ضوابط عکاسی سومین سوگواره بین المللی عبرات در دو بخش اصلی حرفه ای و عمومی (موبایلی و موضوعی سوگواره) شامل موارد زیر است: موضوعات این آثار باید مربوط اربعین حسینی(ع) در مسیرهای منتهی به کربلای معلی، مراسم اربعین در کربلا، آماده سازی مسیرها برای راهپیمایان اربعین، اسکان زوار، پذیرایی از زوار، موکب های مسیر راهپیمایی، شور و اشتیاق مردمی بومی از زوار و ... باشند.

شرکت در زیربخش های عمومی و حرفه ای این سوگواره برای همه آزاد است. هر عکاس مجاز است، در هر زیر بخش حداکثر با ارسال 7 تک عکس شرکت کند.

عکس ها بایستی مستند بوده و نباید با برنامه های رایانه ای به گونه ای دستکاری شوند که جنبه استنادی آثار مخدوش شود.

آثار می تواند آنالوگ یا دیجیتال به صورت سیاه و سفید یا رنگی باشد و پس از اسکن مناسب ارسال گردد. آثار ارسالی بایستی طی دو سال اخیر تهیه شده باشد.

همچنین جزئیات و کیفیت ارسال عکس ها به دبیرخانه در سایت سوگواره به نشانی http://abarat.alarbaeen.ir/ درج شده است.

501

کد خبر: 839767

وب گردی

وب گردی