پذیرش بیش از 3 هزار دانشجو  در دانشگاه خوارزمی

مدیر آموزش دانشگاه خوارزمی از آغاز ثبت نام دانشجویان جدیدالورود کارشناسی از فردا دوم مهر ماه در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد دلنواز گفت: امسال یک هزار و 348 دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی پذیرش شده است که هزار و نفر در کرج و ۳۲۰ نفر در تهران به تحصیل مشغول خواهند شد.

وی افزود: تعداد دانشجویان کارشناسی جدیدالورود امسال نسبت به سال گذشته تغییرات چندانی نداشته است.

دلنواز با بیان اینکه تعداد دانشجویان پذیرش شده در مقطع کارشناسی ارشد روزانه به ۱۴۷۲ نفر می‌رسد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۶۶ نفر در کرج و ۱۱۰۶ نفر نیز در تهران پذیرش شده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد روزانه دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

مدیر آموزش دانشگاه خوارزمی در خصوص تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد پردیس بین‌الملل دانشگاه خوارزمی نیز گفت: ۲۱۷ دانشجو در کرج و ۶۲۵ دانشجو نیز در تهران پذیرش شده است.

وی در ادامه از پذیرش ۱۷۹ دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه خوارزمی خبر داد و تصریح کرد: ۱۷ نفر از این دانشجویان در کرج و ۱۶۲ نفر نیز در تهران مشغول به تحصیل خواهند شد.

دلنواز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ادامه داد: تعداد دانشجویان جدیدالورود مقطع دکتری دانشگاه خوارزمی نیز با کاهشی ۴.۸ درصدی همراه بوده است؛ علت عمده این کاهش، افزایش کیفیت و بهبود نسبت اساتید راهنما به دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

وی به آمار پذیرش دانشجو در مقطع دکتری پردیس بین‌الملل این دانشگاه نیز اشاره و اعلام کرد: ۱۲۹ دانشجو دکتری برای تحصیل در پردیس بین الملل خوارزمی پذیرش شده‌اند که همه آنها در تهران مشغول به تحصیل می‌شوند.

مدیر آموزش دانشگاه خوارزمی در پایان با بیان اینکه ثبت نام اینترنتی از دانشجویان جدید الورود کارشناسی از سه شنبه هفته قبل آغاز و روز گذشته به پایان رسید گفت: ثبت نام حضوری از این دانشجویان فردا یکشنبه(دوم مهرماه) آغاز و چهارشنبه (پنجم مهرماه) به پایان خواهد رسید.

کد خبر: 839784

وب گردی

وب گردی