در تلاشیم دانشگاه آزاد قم به مرکزی برای ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به کشورهای جهان اسلام تبدیل شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از تشکیل کمیته هایی برای بازبینی سرفصل ها، تعریف سرفصل ها و رشته های جدید در این دانشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

دکتر محمدرضا یوسفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به تحصیل بیش از 12 هزار دانشجو در این دانشگاه گفت:دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در حال حاضر در بیش از 110 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد.

وی از وجود معاونت پزشکی در این دانشگاه خبر داد و افزود: علاوه بر رشته های مهندسی و علوم انسانی رشته های پزشکی هم در این دانشگاه دایر است که ساماندهی گروه پزشکی در دانشگاه بر عهده این معاونت پزشکی است.

یوسفی ادامه داد: معاونت سمای قم در مقاطع کاردانی دانشجو می پذیرد و فعال است و به دنبال فعال کردن مدارس سما در قم هستیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به استقبال از افزایش استقبال داوطلبان به رشته های کارشناسی دانشگاه آزاد استان قم اشاره کرد و گفت: در حالی بیشترین تعداد دانشجو را جذب می کنیم که قریب به 31 دانشگاه در یک فضای رقابتی شدید در شهرستان قم مستقراند.

یوسفی با بیان تاکیدات دکتر رهبر در بازبینی رشته های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به دنبال فعالیت های آموزشی نیازمحور هستیم تا بر اساس نیاز جامعه رشته های جدیدی در دانشگاه تعریف کنیم و بُعد کارآفرینی دانشگاه رشته های دانشگاهی را ارتقا دهیم و به حدی برسیم که فارغ التحصیلان ما در رشته های جدید نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگران هم کارآفرین باشند.

وی این هدف مهم را جزو سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار داشت: امیدواریم در مقیاس دانشگاه آزاد اسلامی قم بتوانیم در حد توان این هدف را محقق کنیم و برای تحقق این هدف نیز کمیته های مختلفی را از مهر ماه با حضور متخصصانی تشکیل می دهیم که ماموریت آنها بازبینی سرفصل ها و تعریف سرفصل و رشته های جدید برای ارائه به شورای عالی برنامه ریزی است.

یوسفی جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد قم را از دیگر اهداف مهم این دانشگاه عنوان کرد و گفت: آمار بسیار خوبی در جذب دانشجویان خارجی داشته ایم به طوری که حدود هزار و 200 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی از آغاز همکاری با دانشگاه های بین المللی قم خبر داد و افزود: این همکاری برای جذب دانشجویان خارجی است با این هدف که در آینده دانشگاه آزاد قم به مرکزی برای ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به کشورهای جهان اسلام تبدیل شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از اتمام سهمیه وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و تاکید کرد: سیاست ما در مقطع کارشناسی ارشد گسترش رشته های جدید و خصوصا رشته های بین رشته ای در حوزه پزشکی است. همچنین در حال برنامه ریزی برای اخذ قریب به 17 رشته جدید برای دانشگاه قم هستیم.

وی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی قم ابتدا نیازهای جامعه را احصا می کنیم و بر اساس آن درخواست رشته می دهیم که اثرگذاری و پایداری رشته های دانشگاه آزاد ارتقا پیدا کند.

یوسفی به روند خوب ثبت نام در دانشگاه آزاد قم اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که تمام روند ثبت نام طوری باشد که دانشجو سرگردان نشود.

وی از خریداری و تجهیز خوابگاه خواهران در نزدیکی این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: برای خانم ها در حین ثبت نام نیز خوابگاهی در نظر گرفتیم تا با آسودگی خاطر مراحل ثبت نام را بگذرانند.

کد خبر: 839820

وب گردی

وب گردی