15 درصد مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کل کشور مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران از حیث پژوهشی 15 درصد مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کل کشور را در خود جای داده است، گفت: اساتید و دانشجویانی که که در این دانشگاه فعالیت می کنند، با تولید بیش از 5 هزار مقاله در سال، حدود 33 درصد مقالات علوم پزشکی کشور را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر محمد جلیلی در مراسم آغاز سال تحصیلی 96 که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران قدمت 165 ساله دارد و در حال حاضر دارای 11 دانشکده فعال و 110 گروه آموزشی است که در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: 16 بیمارستان که 7 بیمارستان عمومی و 9 بیمارستان تک تخصصی و سه شبکه بهداشت و درمانی زیرمجموعه این دانشگاه قرار دارند که عرصه را برای بالندگی و تربیت دانشجویان فراهم می کند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرای 750 دانشجوی بین الملل است، خاطرنشان کرد: بالغ بر 1700 عضو هیات علمی که همگی از اساتید برجسته کشور هستند، در این دانشگاه فعالیت می کنند و وظیفه تعلیم و تربیت 12 هزار دانشجو را برعهده دارند.

وی گفت: این دانشگاه از حیث پژوهشی 15 درصد مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کل کشور را در خود جای داده است و اساتید و دانشجویانی که که در این دانشگاه فعالیت می کنند، با تولید بیش از 5 هزار مقاله در سال حدود 33 درصد مقالات علوم پزشکی کشور را به خود اختصاص داده اند.

دکتر جلیلی گفت: این دانشگاه در رتبه سنجی ها جایگاه خاصی دارد و در رتبه بندی های جهانی از بین 800 دانشگاه برتر دنیا، رتبه 74 را در حوزه آموزش کسب کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: با توصیفات و تعاریفی که از دانشگاه شد، انتظار می رود، دانشجویان جدیدالورود تلاش خود را در جهت هر چه بهتر شدن جایگاه دانشگاه به کار گیرند.

کد خبر: 839867

وب گردی

وب گردی