هیچ سرانه ای برای مدارس اختصاص داده نشده است/کمبود فراوان تجهیزات داریم/حل مشکل مدارس روستایی با کانکس

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مدارس روستایی مشکلات فراوانی دارند، گفت: در حد بضاعت استان و مقدورات دولت در برخی از مکان ها تشکیل کلاس ها با کانکس حل شده است.

اردشیر یاری معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح مشکلات دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: برای حل مشکلات در بحث نیروی انسانی و سازماندهی کلاس بندی ها پیگیری هایی صورت گرفته که ان شاءالله حل خواهد شد.

وی افزود: در یکی از شهرستان های حاشیه ای بویراحمد مشکلاتی از لحاظ فضا وجود دارد که حتی در شورای استان مطرح شده و قرار بر آن است تا یک ساختمان نوسازی برای این منطقه تجهیز شود و در صورت آماده شدن این ساختمان مشکلات کمی حل خواهد شد.

یاری تصریح کرد: از دیگر مشکلات در بحث مدارس بحث سرانه است که در حال حاضر متاسفانه هیچ سرانه ای برای مدارس اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به این که کهگیلویه از استان های محروم کشور است، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در بحث سرانه مدارس وجود دارد باید یکسری ملزومات و حاملات انرژی برایش پرداخت شود تا برخی از کمبودها حل شود.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان افزود: بحث تجهیزات از مشکلات دیگر است برای بازگشایی مدارس با آن روبرو بوده ایم.

یاری در مورد چگونگی پرداخت سرانه، گفت: سازمان مدیریت باید پیگیر پرداخت سرانه باشد تا آموزش و پرورش بتواند آن را به مدارس تزریق کند اما هنوز اقدامی برای پرداخت سرانه صورت نگرفته است.

وی در مورد تعداد ثبت نام کنندگان در مدارس استان گفت: حدود 160 هزار دانش آموز ثبت نام داشته اند که نشان دهنده فزایش ثبت نام کنندگان نسبت به سال گذشته است.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس روستایی بدون مشکل نیستند به آن معنا که در حد بضاعت استان و مقدورات دولت در برخی از مکان ها تشکیل کلاس ها با کانکس حل شده است.

وی در پایان گفت: در مدارس روستایی کلاس ها به صورت سه یا چهار نفره تشکیل می شود.

901/900

کد خبر: 839932

وب گردی

وب گردی