گام بلند دانشگاه فنی حرفه ای در راستای اشتغال‌زایی

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای گفت: هدف اصلی این دانشگاه ایجاد اشتغال در کشور است و انتظار ما این است که دانشجویان به سمت نوآوری سوق پیدا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر شمس رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای گفت: متاسفانه هنوز جایگاهدانشگاه فنی حرفه‌ای به درستی در کشور نشان داده نشده به طوری که این دانشگاه ظرفیت های خوبی برای انجام فعالیت های مختلفی از نظر فنی را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در کشور حدود 1200 کارگاه فنی داریم که در این کارگاه ها افراد توانمند می توانند در حوزه اشتغال فعالیت خوبی را داشته باشند.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای افزود: در ابتدای سال 96 تاکنون طرح های بسیار خوبی از سوی دانشجویان پیشنهاد شده چراکه هدف اصلی این دانشگاه ایجاد اشتغال در کشور است و انتظار ما این است که دانشجویان به سمت نوآوری و اشتغال سوق پیدا کنند.

شمس تصریح کرد: در تلاشیم که ارتباطمان را با صنعت افزایش دهیم و به سمت صنعتی شدن برویم و نیازها را شناسایی و براساس این شناسایی ها نیازها را بررسی کنیم. قرار است براساس شناسایی های انجام شده رشته های متناسب را در کشور دایر کنیم، امیدواریم وزارت علوم در این بخش حمایت های لازم را در این بخش صورت دهد.

رییس دانشگاه فنی حرفه‌ای اضافه کرد: متاسفانه از نظر بودجه‌ای این دانشگاه وضعیت خوبی ندارد و سرانه کمتری نسبت به دانشگاه های دیگر داریم.

شمس گفت: تقاضا ما از دولت، مجلس و وزارت علوم این است که به ما کمک کنند چرا که این دانشگاه قدرتی دارد که می تواند جایگاه خوبی در ایجاد شغل در کشور را داشته باشد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اضافه کرد: در شرایط فعلی 70درصد دانش آموختگان ما جذب بازار کار می شوند و مطمئنیم با مساعدت های مسئولان بتوانیم تجهیزات کارگاهای را نوسازی کنیم.

کد خبر: 839986

وب گردی

وب گردی