انتخابات آلمان کلید خورد؛ مرکل پیروز نظرسنجی ها

انتخابات فدرال آلمان در حالی روز یکشنبه کلید خورده است که "آنگلا مرکل" صدراعظم کهنه کار این کشور از پیروزی در چهارمین دوره انتخابات اطمینان سرشار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، پس از آن که نظرسنجی ها از پیشتازی مرکل و حزب او خبر دادند "لارنس لی" تحلیلگر الجزیره در گزارشی با اعجاب انگیز خواندن محبوبیت مرکل می گوید: این که به عنوان یک نامزد محافظه کار و یا حتی دست چپ میلیون ها پناهنده را در کشورت پذیرش کنی اما باز هم محبوبیت خود را حفظ نمایی بسیار تعجب آور است".

اما در آن روی سکه مارتین شولتز نامزد SPD و همآورد اصلی مرکل، در نظرسنجی ها از محبوبیت 20 درصدی برخوردار بوده است و با این اوصاف از شکست آنگلا مرکل نامزد حزب CDU ناتوان به نظر می رسد.

همچنین انتظار می رود که نامزد حزب دست راستی AFD بتواند برای اولین بار طی شصت سال اخیر قدم به پارلمان آن کشور بگذارد.

"فرانک والتر اشتاین ماینر" رییس جمهور این کشور از مردم خواست مشارکت خود را پای صندوق های رای به عمل آورند. وی در پیامی خطاب به مردم آلمان گفت: هر رای اثری دارد و رای شما نیز تاثیر گذار است. اگر شما رای ندهید اجازه داده اید که دیگران برای شما تصمیم بگیرند".

لازم به ذکر است که 61/5 میلیون نفر از مردم آلمان واجد شرایط رای دادن در این انتخابات می باشند اما پیش بینی می شود 71/5 نفر از این تعداد در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

کد خبر: 839990

وب گردی

وب گردی