دفاع مقدس ریشه در محرم و تفکر عاشورایی دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی گفت: دفاع مقدس ریشه در محرم و تفکر عاشورایی دارد و همین تفکر موجب پیروزی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس شد.

به گزارش ایسکانیوز از واحد بندرانزلی، علیرضا اقدامی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت دهه محرم الحرام، گفت: رژیم بعثی عراق در سال ۵۹ به ایران حمله کرد و رزمندگان ما طی هشت سال دفاع مقدس، بردشمن بعثی پیروز شدند.

اقدامی گفت: رزمندگان ما در راه دفاع از خاک کشورمان از جان و مال خود گذشتند و امروز امنیت و آرامش و همچنین توان بالای نظامی کشور مدیون و مرهون خون شهدا و دلاورمردی های رزمندگان، جانبازان و ایثارگران است.

وی ضمن اشاره به تقارن و هم زمانی هفته دفاع مقدس با ایام دهه محرم اظهار داشت: دفاع مقدس ریشه در محرم و تفکر عاشورایی دارد و بی شک همین تفکر عاشورایی موجب شد تا رزمندگان ما طی هشت سال در مقابل دشمن ایستادگی و بر دشمن متجاوز پیروز شوند.

اقدامی خاطرنشان کرد: دهه محرم یادآور ایثارگری و جانبازی های شهدای کربلاست و تفکر عاشورایی همچنان ادامه دارد.

این مسئول دانشگاهی ادامه داد: تفکر عاشورایی در رگ های تمامی شیعیان به ویژه ملت ایران جاریست و بی تردید اگر این تفکر نبود؛ ما در هشت سال دفاع مقدس و نبرد با رژیم بعثی عراق به پیروزی نمی‌رسیدیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در ادامه به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره و تصریح کرد: سخنان سخیفانه ترامپ در سازمان ملل، در شان یک رئیس جمهور نبود و این سخنان نشان داد که وی صلاحیت قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری یک کشور را ندارد.

علیرضا اقدامی خطاب به رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: تفکر عاشورایی در رگ های جوانان ایرانی جاری بوده و مقابله با دشمن در اندیشه جوانان ما وجود دارد. این تفکر یک تفکر مردمی بوده و هیچگاه تغییر نخواهد شد. دشمنان ما به ویژه شخص ترامپ باید به دنبال اصلاح خود باشند زیرا تا زمانی که تفکر استعماری در دنیا وجود دارد، ملت ایران نیز به راه خود ادامه خواهد داد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید و تبریک این ایام به تمامی دانشجویان به ویژه دانشجویان جدید الورود،گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با آغوش باز از دانشجویان جدید استقبال می کند و امیدواریم این واحد دانشگاهی محلی برای رشد فکری، عملی و فرهنگی دانشحویان باشد.

علیرضا اقدامی همچنین از دانشجویان این واحد دانشگاهی درخواست کرد تا از شهدای گمنام این واحد استعانت طلبیده و آنان را الگوی خود در تمامی امور قرار دهند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد سال تحصیلی جدید سالی پربار برای تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی باشد.

گفتنی است به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و دهه محرم الحرام، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حضور بر سر مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی، با آرمان های والای شهدا، نظام و انقلاب تجدید میثاق کردند.

همچنین به مناسبت ایام دهه محرم، ایستگاه صلواتی به همت اعضای کانون های دانشجویی، در این واحد دانشگاهی برپا شد.

کد خبر: 840019

وب گردی

وب گردی