فرهنگ حسینی و عاشورایی سرلوحه برنامه‌های دانشگاه قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: حفظ و تقویت فرهنگ امام حسین(ع) و تلاش برای رشد و اعتلای فرهنگ حسینی و عاشورایی در راستای گسترش برنامه های دینی و معنوی باید سرلوحه امور قرار گیرد تا در حوزه فرهنگی شاهد پیشرفت‌ چشمگیری باشیم.

به گزارش ایسکانیوز از واحد شیراز، دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یارانش، گفت: عاشورا روز آزمون است و کربلا کارگاهی به وسعت تاریخ و محرم، ماهی که سیاست در آن به دیانت گره می‌خورد.

دکتر کاوه پیشقدم افزود: امام حسین (ع) به دانشجویان زمین آموخت، که سر به زیر ستم نباید برد و آزادگی و تعالی و رشد باید بر اساس روش پیامبر (ص) در سرلوحه کار نخبگان زمین قرار گیرد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) درس فلسفه، درس آگاهی، درس دیانت را به ما می آموزد و تا پرچم محرم و روز عاشورا زنده است، زمین به سوی عدالت حرکت خواهد کرد، اکنون که ستم در پهنه جهان گسترده شده است باید روش امام (ع) برای همه زمینیان الگو و اسوه شود تا جهانی پر از آگاهی آفریده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت فرهنگ امام حسین(ع) و تلاش برای رشد و اعتلای فرهنگ حسینی و عاشورایی در راستای گسترش برنامه های دینی و معنوی باید سرلوحه امور قرار گیرد تا به یاری خداوند متعال در حوزه فرهنگی شاهد توسعه و پیشرفت‌های چشمگیری باشیم.

در پایان کاوه پیشقدم، ماه محرم را فرصتی دانست که می توان قیام خونین حضرت امام حسین(ع) را در مقابل ظلم تشریح و به همگان بازگو کرد و از همگان خواست در این ایام با عزم راستین و قلبی آکنده از عشق به امام حسین (ع) فرهنگ عاشورا را زنده نگه دارند.

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی واحد، شال مشکی و پرچم‌های عزاداری بین مدیران و کارکنان واحد شیراز توزیع شد.

کد خبر: 840023

وب گردی

وب گردی