امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی میان وزارت علوم ایران و اسلوونی

یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی میان مرکز همکاری‌های علمی بین‌الملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و دانشکده هنر و فلسفه دانشگاه لوبلیانا، طی مراسمی در لوبلیانا امضاء شد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی درزی رامندی سفیر ایران در اسلوونی به نمایندگی از مرکز همکاری‌های علمی بین‌الملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان، به همراه برانکا کالنیچ رامشاک رئیس دانشکده هنر و فلسفه دانشگاه لوبلیانا، این یادداشت تفاهم را امضاء کردند.

از نکات مهم این یادداشت تفاهم همکاری، برگزاری دوره های آموزشی زبان، ایران شناسی، تبادل استاد و دانشجو و همچنین انجام تحقیقات و پژوهش‌های مختلف با هدف آشنایی با ادبیات و فرهنگ دو کشور است.

پیش از این، یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی میان مرکز همکاری‌های علمی بین‌الملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و دانشکده هنر و فلسفه دانشگاه لوبلیانا، در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ به امضاء رسیده بود که با پایان مدت زمان اعتبار آن، یادداشت تفاهم همکاری جدید با اعمال برخی تغییرات مشتمل بر موضوعات همکاری بیشتر و گسترده‌تر بین دو طرف، به امضاء رسید.

در همین راستا، در تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۹۶، یادداشت تفاهم همکاری های آموزشی میان مرکز همکاری‌های علمی بین‌الملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و دانشکده هنر و فلسفه دانشگاه ماریبور اسلوونی به امضاء دو طرف رسید. این یادداشت تفاهم نیز قبل از این، در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ امضاء شده بود که با توجه به پایان مدت زمان اعتبار آن، یادداشت تفاهم همکاری جدید شامل همکاری‌های گسترده‌تر بین دو طرف، امضاء شد.

در چند سال اخیر و با حضور اساتید اعزامی از جمهوری اسلامی ایران، دوره‌های ایران شناسی و آموزش زبان و ادبیات، در دانشگاه‌های لوبلیانا، ماریبور و نوا گوریتسا اسلوونی برگزار شده است.

کد خبر: 840054

وب گردی

وب گردی