طرح" روستاها بدون بیکاری" در استان البرز اجرا شود

استاندار البرز با بیان اینکه در روستاهای استان البرز ۴ هزار بیکار وجود دارد گفت: مدیران روستایی در حوزه معاونت عمران باید طرح بدون بیکاری را در روستاها اجرا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی نجفی در جلسه تخصصی کارگروه اشتغال که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید به صورت جدی در زمینه تولید و اشتغال وارد میدان شوند اظهار داشت: باید سیاست‌ها و طرح‌ها بازبینی شود و به سبب وجود ظرفیت‌های فناوری در استان دانشگاه هم وارد میدان شود.

استاندار البرز با بیان اینکه میزان اشتغال در بخش کشاورزی استان مناسب نیست، ادامه داد: باید در این بخش نزدیک به 12 هزار شغل ایجاد شود و منطقه ویژه اقتصادی پیام هم در زمینه ایجاد شغل وارد عمل شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران روستایی در حوزه معاونت عمران باید طرح بدون بیکاری را در روستاها اجرا کنند، عنوان کرد: به سبب وجود پتانسیل‌های تولیدی بالا در روستاهای البرز، وجود بیکاری منطقی نیست.

نجفی با بیان اینکه در روستاهای استان البرز 4 هزار بیکار وجود دارد، اضافه کرد: باید عوامل شناسایی و احصا شود تا بیکاری از بین برود و استان البرز با داشتن منابع و امکانات نباید بیکار داشته باشد.

وی با اشاره به مشاغل خانگی در استان، اظهار داشت: اگر در بحث مشاغل خانگی انفرادی عمل شود، به ثمر نمی‌رسد.

به گزارش تسنیم، این مسئول با تاکید بر اینکه دستگاه‌های استان روزی 2 ساعت روی ایجاد اشتغال وقت بگذارند، تصریح کرد: در صورت توجه به نکات و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان در زمینه اشتغال رشد قابل توجهی داشت و از طرفی هم باید بانک‌ها و صندوق کارآفرینی همکاری لازم را داشته باشند.

902/900

کد خبر: 840096

وب گردی

وب گردی