یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت هپکو و آذر آب اراک پرداخت می‌شود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه پرداخت حدود یک هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح رونق تولید به ۲ شرکت هپکو و آذر آب اراک فراهم شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دفتر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر کریمی با اشاره به معوقات حقوق کارگران شرکت هپکو و آذرآب اظهار داشت: پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات به هر یک از شرکت‌های آذرآب و هپکو سال گذشته در ستاد تسهیل تصویب شده بود که به سبب موانع بانکی این تسهیلات در اختیار این شرکت‌ها قرار نگرفته بود.

وی افزود: در نشست نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و استاندار مرکزی با وزیر صنعت، وزیر تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی، معاونت امنیتی وزارت کشور، رئیس کل بانک مرکزی، نماینده سازمان تامین اجتماعی، خصوصی سازی و امور مالیاتی مقرر شد در نخستین فرصت این تسهیلات در اختیار شرکت‌های آذر آب و هپکو قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه تغییر مدیریت شرکت آذر آب یکی از خواسته‌های مهم کارگران این شرکت است با پیگیری نمایندگان مجلس و تصمیماتی که در این نشست اتخاذ شد امید است در نخستین فرصت مدیریت این شرکت مورد بازنگری قرار گیرد و مدیری کار آمد و برخوردار از صلاحیت تعیین شود تا با انگیزه و دلسوزی لازم منافع صنعت، شرکت و کارگران را پیگیری و برای برطرف کردن این مشکلات تلاش کند.

کریمی برطرف کردن تنگناهای پیش روی کارگران هپکو، آذر آب را یکی از دغدغه ها و مطالبات مهم نمایندگان این حوزه انتخابیه دانست و گفت: نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب و مسئولان استانی استان بر این باورند که درنخستین فرصت به صورت قانونی و با برگزاری مجمع عمومی شرکت آذر آب در ترکیب هیئت مدیره و مدیر عامل این شرکت تغییرات ایجاد و افرادی توانمند در این شرکت مستقر شوند.

وی ادامه داد: تقسیط بدهی‌های شرکت‌های آذر آب و هپکوی اراک به سازمان تامین اجتماعی و برطرف کردن موانع اخذ خدمات بیمه‌ای کارگران این شرکت‌ها، تعیین و تکلیف حقوق معوقه کارگران، تقسیط دوباره بدهی‌های مالیاتی آنها، ترخیص بخشی از مواد اولیه شرکت آذر آب از گمرک برای برطرف کردن مشکلات این شرکت از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این نشست تصمیم گیری‌های محلی به منظور برطرف شدن مشکلات شرکت‌های هپکو و آذر آب به استانداری استان مرکزی واگذار شد.

کریمی عنوان کرد: نشست روز گذشته نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب با وزیر صنعت و معدن تجارت در ادامه پیگیری‌ها برای برطرف شدن مشکلات شرکت‌های هپکو و آذرآب و که برای کارگران این شرکت‌ها رخ داد با هدف اتخاذ تصمیمات فوری برای برطرف کردن مشکلات این شرکت‌ها برگزار شد.

وی اضافه کرد: تنگناهای پیش روی کارگران شرکت‌های هپکو و آذر آب در روزهای اخیر، لزوم حمایت از مجاهدان سنگر تولید ملی را دو چندان کرد و مسئولان همواره در کنار کارگران هستند.

به گزارش تسنیم، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کارگران در چارچوب قانون و منطق حق دارند تا مطالبات صنفی و انتقادات خود را به گوش مسئولان برسانند.

کریمی تصریح کرد: نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت به عنوان نماینده مردم همواره تلاش کرده‌اند صدای رسای کارگران و عموم مردم باشند و انتقال این خواسته‌ها را با مکاتبات و ارایه در نشست‌ها و سخنرانی‌ها در دستور کار خود قرار داده‌اند.

902/900

کد خبر: 840101

وب گردی

وب گردی