واکنش شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی زنجان به سناریوی شکل گیری برجام ها

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی زنجان در بیانیه ای پیرامون تداوم برجام در حوزه های دیگر تاکید کرد:هدف اصلی سناریوی آمریکای( برجام ها) قطعازمینه‌سازی برای نفوذ ومهار قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران می باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی زنجان، بیانیه ای پیرامون سناریو چینی برای شکل گیری برجام های دیگر پس از برجام هسته ای توسط شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی زنجان صادر گردیده است.

متن بیانیه به شرح ذیل است:


یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصاری‏ أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ. (سوره : مائدة)
ای کسانی که ایمان آورده اید ، یهود و نصارا را یاوران و دوستان خود مگیرید ، آنها دوستان و یاوران یکدیگرند ، و هر کس از شما آنها را دوست و یاور خود گیرد از آنها خواهد بود ( و ستمکار است و ) بی تردید خداوند گروه ستمکاران را هدایت نمی کند.
برجام ها ؛ سناریویی آمریکای برای نفوذ ومهار قدرت منطقه ای ایران
برجام ها در مدل ترمیدور انقلاب طراحی شده است. ترمیدور انقلاب یک نظریه جامعه شناسی سیاسی است. نظریه پرداز این نظریه یک آمریکایی به نام کی بیلینتون است. سناریویی که همزمان برای کشور ایران انجام می دهند دقیقا همین سناریویی است که برای کوبا اجرا کرده اند. حلقه میانجی این سناریو یکی حلقه نیویورکی ها و دیگری حلقه نیاوران است. این حلقه ها همراه با مدل ترمیدور انقلاب در حرکت‌اند. این که بعضی ها در مقابل پرچم آمریکا عکس می اندازند نه برای آداب دیپلماتیک، بلکه تصویرسازی در راستای پیاده سازی یک مدل می باشند که اولین آن موضوع هسته ای است.

برخلاف تصویرسازی هایی که برای عموم مردم انجام داده اند یعنی با برجام زندگی مردم دچار تحول اساسی خواهد شد، اکنون حرفشان عوض شده و به طور مثال آقای روحانی می گوید: "برجام قرار بود موانع را بردارد نه اینکه رشد اقتصادی بیاورد". بعد از برجام هسته ای، برجام منطقه ای(برجام 2) یا مسئله محور مقاومت است. برای حل مسئله منطقه باید بر اساس قطعنامه 1737 عمل کرد. قطعنامه ای که می گوید باید مقاومت خلع سلاح شود و از تروریسم حمایت مادی و معنوی صورت نگیرد ودر نهایت ایران مجبورشود با آمریکاعلیه تروریسم مشارکت اطلاعاتی انجام دهد.

برجام 3 مساله موشک های بالستیک است که برنامه موشکی باید برچیده شود و تمام نقشه های آن تحویل داده شود.

برجام 4 مسأله حقوق بشر است. آمریکایی ها برای این سناریو 8 سال زمان دیدند. برای همین است که گفتند رژیم تحریم ها برای 8 سال حفظ خواهد شد. در این سناریو ایران باید حساسیت های انقلابی خود را از دست بدهد. توان دفاعی خود را از دست بدهد. فضای سیاسی کشور تغییر کند. وضعیت دوقطبی در جامعه و حاکمیت شکل بگیرد. به عبارت دیگر روندی که هم اکنون در حال پیگیری آن هستند. این روند ادامه خواهد داشت تا اینکه این طور القاء شود که راهی جزء تعامل با آمریکا وجود ندارد و آن نقطه سال 1400 است.

آمریکایی ها به دنبال آن‌اند که تا سال 1400 اقتصاد در همین حالت رکود باقی مانده و فشارهای منطقه ای افزایش یابد تا این که بگویند یا باید در مقابل شورش های خیابانی قرار بگیرید یا اینکه باید با ما مسائلتان را حل کنید. در حال حاضر حلقه نیاوران و حلقه نیویورکی ها برنامه اولشان مدل ترمیدور است. در تیم نیاوران این عقیده وجود دارد که اگر ما با آمریکا تعامل کنیم به قدرت اول منطقه تبدیل خواهیم شد. از این انسان های ساده اندیش باید سوال پرسید که مصر با اینکه با اسرائیل روابطش را عادی کرد و سالی 4 میلیارد کمک گرفت؛ آیا تبدیل به یک قدرت عربی در منطقه شد؟ نشد. یا لیبی که همه چیزش را کنار گذاشت به جایی رسید؟ خیر. بنابراین این یک ساده اندیشی است که حلقه های نفوذ برای برخی از مقامات دولتی ساخته‌اند.
هدف اصلی سناریوی آمریکای( برجام ها) قطعازمینه‌سازی برای نفوذ ومهار قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران می باشد. کسانی که فکر می‌کنند با اعتماد به آمریکا و دنبال کردن برجام‌های دیگر می‌توانند مشکلات را حل کنند سخت در اشتباهند. ما مشاهده می‌کنیم که برجام انجام شد اما آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و یا درست عمل نمی‌کنند. پشت پرده اقدامات آمریکایی‌ها این نیست که توافقی صورت گرفته و مشکلات حل شود.ما هرچه عقب نشینی کنیم آنها جلوتر می آیند.

برنامه برخی از مقامات دولت دوازدهم در اراده برای آغاز برجام 2 چنین القا می‌شود که گویا طرف آمریکایی قصد دارد این بار با گروکشی و نگه داشتن لغو تحریم‌های هسته‌ای، دولت دوازدهم را وادار به مذاکره بر سر مسائلی کند که خط قرمز نظام‌اند و بارها مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بیان داشته‌اند که کسی اجازه مذاکره با آمریکا بر سر مسائلی به جز هسته‌ای را ندارد. به رغم مواضع صریح رهبری معظم و خواست خدشه ناپذیر ملت ایران، ظاهرا امریکایی‌ها همچنان در رویای سریال برجام‌ها هستند که یکی از آن‌ها سلب اقتدار دفاعی و مهار قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران می باشد.

در همین راستا دانشجویان انقلابی و بسیجی استان زنجان ضمن محکوم کردن اهداف شوم سناریوی آمریکا این نکته را یادآوری می کند که، ایلات متحده آمریکا باید با عینک شفاف و واقع بین به مسائل جهانی به ویژه آنچه در ایران و منطقه می‌گذرد نظاره کنند و بدانند مدت‌ها است که عینک کدخدایی خود را ابرقدرت بلامنازع جهان دانستن زیر پای ملت‌ها شکسته است وهمچنین : از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود در قبال گستاخی‌های امریکا به ویژه وزیر امور خارجه ایالات متحده به موقع و قاطعانه واکنش نشان دهند و با اعلام وحدت راهبردی و اراده ملی در ایران اسلامی برای صیانت،‌ تقویت و توسعه ظرفیت‌های دفاعی و موشکی وجود هرگونه شکاف و دوگانگی در این زمینه را از ذهن مقامات امریکایی پاک کنند، چرا که به فضل الهی و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون در فراتر از منطقه توسعه یافته و جوامع بشری را شیفته گفتمان انقلاب اسلامی ساخته است تداوم خواهد یافت و در آینده‌ای نه چندان دور حقیقت بیداری ملت‌ها افول سلطه آمریکایی را رقم خواهد زد.

در پایان ازملت غیور و همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران وهمچنین نمایندگان محترم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی نیز تقاضا داریم در قبال اهداف شوم و سناریوهای طراحی شده غرب موضع فعالانه داشته و نگذارند عزت ایرانی به پای خوش خیالی و اعتماد بیش از حد به غرب پایمال گردد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان
31/6/96

کد خبر: 840133

وب گردی

وب گردی