باران چشمه: نوراللهی تا 29 آذر سرباز است/ شرایط مناسب تری برای سربازان قهرمان ایجاد می شود

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: با همکاری وزارت ورزش و جوانان، وزارت دفاع و تربیت بدنی نیروهای مسلح، قانون «سرباز قهرمان» بازنگری و شرایط مناسب تری برای این سربازان فراهم می شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سردار مهرعلی باران چشمه در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به اجرایی شدن قانون سرباز قهرمان تاکید کرد و توضیح داد: با توجه به تصویب قانون سرباز قهرمان توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، دستورالعمل اجرایی شدن آن توسط وزارت ورزش و جوانان، وزارت دفاع و تربیت بدنی نیروهای مسلح تهیه شد.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح افزود: نکاتی در خصوص اجرای قانون سرباز قهرمان در سامانه موجود است که نیاز به بازنگری دارد که امیدوارم پس از این بازنگری شرایط مناسب تری برای سربازان قهرمان ایجاد شود.

وی با اشاره به این قانون که شامل حال قهرمانان المپیکی دارای مدال طلا، نقره و برنز، قهرمانان اول و دوم مسابقات جهانی و نفرات اول مسابقات آسیایی، می شود، گفت: کماکان ورزشکارانی که عضو تیم های ملی هستند پس از گذراندن دوره آموزشی مقدماتی در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرند.

باران چشمه خاطر نشان ساخت: نکته دیگر این که برخی ورزشکاران هم در سطح ملی نیستند و در لیگ های برتر کشور فعالیت دارند؛ با ایجاد پایگاه های قهرمانی درسطح نیروهای مسلح تلاش کرده ایم در این باشگاه ها و پایگاه های قهرمانی به کارگیری شوند تا بتوانند فعالیت حرفه ای خود را ادامه دهند.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح همچنین در خصوص مجوز خروج از کشور احمد نوراللهی اظهار داشت: با پیگیری‌های مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان مجوز خروج از کشور این بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس برای بازی مقابل الهلال عربستان صادرشد اما در هر صورت وی سرباز و تا تاریخ 29 آذرماه سال جاری در اختیار نیروهای مسلح است.

604

کد خبر: 840154

وب گردی

وب گردی