رئیس فراکسیون اصناف مجلس:باید دستورالعمل‌های زائد در مبارزه با قاچاق پوشاک برداشته شود

رئیس فراکسیون اصناف مجلس گفت: راه‌های ورودی قاچاق زیاداست و در این زمینه نیز خلأ قانونی وجود دارد و باید دستورالعمل‌های زائد برداشته شود.

به گزارش ایسکانیوز شهباز حسن‌پور بیگلری، رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در آئین اختتامیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: طی ۴ سال اخیر ۵۰ درصد قاچاق کاهش یافته است اما راه‌های ورودی قاچاق زیاداست و در این زمینه نیز خلأ قانونی وجود دارد و باید دستورالعمل‌های زائد برداشته شود. اخیراً ۲۰۰ کیلومتر از مرز سیستان به سپاه واگذار شده است و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها امنیت در ارتباط با ورود پوشاک قاچاق نیز برقرار شود.

او افزود: گستردگی مرزهای کشور به‌حدی است که نمی‌توان گفت به‌سرعت مشکل قاچاق حل می‌شود هرچند که در طول سال‌های گذشته، دولت‌های مختلف در بحث تجارت همه ناکارآمد بوده‌اند و باید این بخش به مردم سپرده شود و مصرف کالای ایرانی نیز فرهنگ‌سازی شود.

این نماینده مجلس به تعطیل شدن ۲۰۰ هزار واحد صنفی طی چهار سال اخیر اشاره و تصریح کرد: باید کالاهای تولیدشده ما قابل رقابت در کیفیت و سرعت تحویل با کالاهای خارجی باشد. البته در این بین قوانین مزاحمی داریم که البته نسبت به گذشته، گام‌های اساسی را برای اصلاح آن برداشته‌ایم.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت: باید تبلیغ کالای ایرانی به‌عنوان یک اقدام ارزشمند، به یک فرهنگ تبدیل شود و گام های اساسی نیز در این زمینه برداشته‌ایم.

700

کد خبر: 840159

وب گردی

وب گردی