قبادی: دستمان در حوزه مقالات دانشگاهی در حوزه لباس عاشورایی خالی است

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در آئین اختتامیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: در مراکز علمی و دانشگاهی شاهد کمترین توجه به مسئله پوشش و مبانی و مباحث مرتبط به لباس اسلامی و عاشورایی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز آئین اختتامیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی، با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، شهباز حسن پوربیگلری، رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی، حمید‌رضا یوسفی‌فر، مدیر بخش اصناف کارگروه ساماندهی مد و لباس و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان این عرصه در تالار رودکی برگزار و از پیرغلامان و طراحان و تولیدکنندگان عرصه طراحی و تولید لباس عاشورایی تجلیل شد.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مراسم گفت: لباس یک نماد فرهنگی است و جنبه‌های اقتصادی نیز بر آن مترتب است و یکی از شکل‌های بروز و ظهور فرهنگ هر کشوری لباس آن کشور بوده و کشوری که داعیه‌دار فرهنگ مقاومت است باید بتواند نیاز خود را در کشور تأمین کند.

او افزود: لباس در ذیل صنایع فرهنگی کشور قرار دارد که نمونه بارز این مسئله لباس عاشورایی است و اگر یک فرد خارجی طی این ایام وارد کشور ما شود، متوجه فرق ما با سایر کشورها می‌شود و این یعنی لباس توانسته پرچم بلند فرهنگ عاشورایی را بلند کند.

قبادی با اشاره به اینکه در مراکز علمی و دانشگاهی به مسئله پوشش و مبانی و مباحث مرتبط به لباس اسلامی کمترین توجه را می‌شود، تأکید کرد: امروز ما حتی در مراکز علمی نیز شاهد این هستیم که به لباس عاشورایی کمترین توجه می‌شود و وقتی مقالات علمی را جمع‌آوری می‌کنیم، متوجه می‌شویم دست ما در این حوزه خالی است.

700

کد خبر: 840165

وب گردی

وب گردی