اجرای سراسری طرح «پرونده الکترونیک سلامت» برنامه «سما» در سال تحصیلی جدید/ افزایش 10 درصدی دانش آموزان مدارس سما

معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما از افزایش 10 درصدی دانش آموزان مدارس سما در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: سازمان سما خود را موظف می داند چراغ اندیشه دینی را در مدارس پر فروغ نگاه دارد.

دکتر زرهانی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، با اعلام افزایش دانش آموزان مدارس سما در سال تحصیلی جدید، گفت: در حال حاضر حدود 75 هزار دانش آموز در مدارس سما تحصیل می کنند که ظرفیت 2 برابر شدن این تعداد دانش آموز وجود دارد.

وی افزود: دولت برای هر دانش آموز حدود 3 میلیون تومان سالانه هزینه می کند 200 میلیارد تومان سالانه از روی دوش دولت از این طریق برداشته می شود.

رئیس سازمان سما به برنامه ریزی های این سازمان در ترویج فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: دکتر ولایتی به عنوان یک استاد اسلام شناس و متفکر فرهنگی بر اسلامی شدن نظام تعلیم و تربیت تاکید دارند و سازمان سما خود را موظف می داند ذیل اندیشه های ایشان و دکتر رهبر چراغ اندیشه دینی را در مدارس پر فروغ نگاه دارد.

وی به اهمیت سلامت دانش آموزان مدارس سما تاکید کرد و گفت: در سال گذشته طرح تدوین پرونده الکترونیک سلامت برای دانش آموزان در تعدادی از استان ها به صورت آزمایشی اجرا شد و ان شالله تعمیم این طرح در ردیف کارهای مهم در سال جدید تحصیلی است.

زرهانی از به کارگیری 34 راهکار از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این راهکارها که مطابق با دیدگاه های مقام معظم رهبری است زمینه تقویت تفکر دینی و مهارت آموزی در مدارس سما را فراهم می آورد.

وی تقارن ماه محرم و آغاز سال تحصیلی را مغتنم شمرد و اظهار داشت: تقارن ایام عزاداری سالار شهیدان با آغاز سال تحصیلی جدید مناسبت ارزشمندی برای تعلیم فلسفه قیام امام حسین ع و معرفی حماسه کربلا به نسل جدید است و سما از دو ماه پیش برنامه هایی را برای مدارس سما تدوین و به آنها اعلام کرده است.

زرهانی ادامه داد: سازمان سما در سال تحصیلی گذشته توانست حرکت مهارت آموزی و فعالیت های کارمبنایی را در مدارس و آموزشکده های سما پایه گذاری کند.

رئیس سازمان سما به فعالیت های اقتصادی و آموزشی مدارس سما اشاره و اضافه کرد: در برخی از استان ها دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای چند هزار دست لباس مدرسه برای دانش آموزان دوخته اند و در برخی استان ها دانش آموزان وارد کارهای هنری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی شده اند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از 10 درصد به دانش آموزان مدارس سما اضافه شد و با استفاده از فضاهای مازاد دانشگاه آزاد اسلامی درسه جدید دایر گردید.

کد خبر: 840172

وب گردی

وب گردی