استاندار کرمان: دامنه امنیتی کشور به هزار کیلومتر فراتر از مرزها رفته است

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات سردار حاج قاسم سلیمانی در مقابله با نیروهای تکفیری و تروریستی، گفت: دامنه امنیتی کشور ما به حدود هزار کیلومتر فراتر ازمرزها رفته است و این اقدامی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ علیرضا رزم حسینی در دیدار با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: ایام دفاع مقدس ایامی برای تقدیس دفاع است زیرا در نظام جمهوری اسلامی، جنگ منزلتی ندارد اما دفاع امری قدسی است.
وی با اشاره به اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: کارنامه اقدامات انجام شده از سوی ارتش و سایر نیروهای مسلح مشخص است که در نهایت منجر به پیروزی بزرگ ملت ایران شد.
وی یادآور شد: در جنگ های300 تا 400 سال گذشته در تمام جنگ ها قسمتی از ایران جدا شده بود اما در دوران هشت ساله دفاع مقدس، ذره ای از خاک این وطن به اشغال دشمن در نیامد.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس با جود همه پشتیبانی ها از صدام، پیروزی های بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران محقق شد، عنوان کرد: در دوران پس از دفاع مقدس، دوران سازندگی و اصلاحات را پشت سر گذاشته و کارهای خوبی انجام شده است و دولت آقای روحانی نیز به دنبال توانمند سازی اقتصادی کشور است.
استاندار کرمان یادآور شد: ارتش با توجه به تخصص و نیروهای آموزش دیده خود می تواند به عنوان معین اقتصادی یک منطقه وارد عمل شده و اقدامات بزرگتری را در مسیر توسعه انجام دهد.
فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در جنوبشرق کشور نیز گفت: ارتش جمهوری اسلامی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تجارب بسیار خوبی در حوزه زمین، اب و هوا به دست آورده ایم و این آمادگی قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست.
امیر نادر علیدوست تاکید کرد: ارتش امروز، یک ارتش قدرتمند در منطقه و ایران است و این قدرتمندی در بین همه نیروهای مسلح وجود دارد که موجب بازدارندگی استکبار شده است.
وی خاطرنشان کرد: آمادگی نیروهای مسلح موجب شده دشمنان حتی تا پشت مرزهای این کشور آمدند اما با برآورد وضعیت نیروهای مسلح به این نتیجه رسیدند اگر آغاز کنند نمی توانند تمام کنند.
وی اظهار کرد: هیچ دولتی برای ما فرق ندارد و همواره وظیفه خود می دانیم که در مسیر توسعه کشور همراه باشیم.
ارشد نظامی آجا در جنوبشرق ادامه داد: نیروهای مسلح از جمله ارتش در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز پیگیر هستند و می توان گفت اولین بخشی که در این زمینه اقدام کرده، نیروهای مسلح بوده اند.
وی تاکید کرد: امروز در زمینه موشکی، هواپیماسازی، ناو، تانک وتوپ روز به روز در حال پیشرفت هستیم که در این زمینه افزایش برد موشک ها، تجهیز بالگردها به تجهیزات دید در شب، هوشمند سازی موشک ها و افزایش برد توپخانه ها در دست انجام است.
وی ادامه داد: با توجه به دریا پایه بودن جنگ های آینده، تجهیز این بخش نیز به صورت ویژه در کشور مدد نظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تمام مرزهای جمهوری اسلامی ایران زیر دید پدافندهای هوایی هستند، تصریح کرد: امروز می توانیم سربلند باشیم که از دوران دفاع مقدس درس گرفته ایم و این درس ها را به خوبی به کار بسته ایم.
امیر علیدوست تاکید کرد: آماده هستیم هر گونه تجاوز کشورهای فراتر منطقه ای یا منطقه ای را در کوتاهترین زمان پاسخ دهیم.
وی با اشاره به تاکتیک دشمن برای اجرای جنگ های نیابتی، تصریح کرد: در این رابطه نیز تاکتیک های دفاعی در ارتش مد نظر قرار گرفته است.
امیر علیدوست گفت: نیروهای واکنش سریع نیز در ارتش تشکیل شده است و در کنار آن کارهای زیاد دیگری نیز انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه ارتش نیروی مردمی است، گفت: همه تجهیزات خود را برای خدمت یا دفاع از مردم آماده کرده ایم زیرا مردم برای ما انگیزه مضاعفی ایجاد می کنند و در زمان صلح و نبود جنگ، این امکانات را برای کمک به مردم به کار می گیریم.

902/900

کد خبر: 840190

وب گردی

وب گردی