موافقت مسؤولان کشوری با راه‌اندازی قطار قم ـ کربلا

مدیرکل راه آهن استان قم گفت: راه‌اندازی قطار قم ـ کربلا ایده‌ای است که مسؤولان کشوری با آن موافق هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محسن اعتماد ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن جلسات اداره‌کل قطاراستان برگزار شد، با اشاره به استفاده گسترده از راه‌آهن در جهان اظهار کرد: در کشورهای مختلف جهان ایستگاه‌های راه‌آهن به عنوان مقاصد اصلی سفر مسافران شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: ایستگاه راه‌آهن شهر قم در سال 1317 احداث شد و به دنبال این هستیم که این ایستگاه به مرکز ارائه خدمات به مردم شهر تبدیل شود، همچنین امیدواریم که قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان هر چه زودتر راه‌اندازی شود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم افزود: قابلیت‌ و ظرفیت راه‌آهن استان بالاست و سومین ایستگاه پرترافیک راه‌آهن کشور در شهر قم قرار دارد، قرارگرفتن ایستگاه راه‌آهن در مرکز این شهر یک موهبت است، اکنون ظرفیت انتقال روزانه 4 هزار نفر از شهر قم به شهر تهران در چهار نوبت وجود دارد، همچنین هر روز 6 قطار به مقصد مشهد می‌رود.

اعتماد با اشاره به ظرفیت‌های ایستگاه‌های راه‌آهن اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن، مترو، ایستگاه دوچرخه، ایستگاه تاکسیرانی و قطار سریع‌السیر در ایستگاه‌های مرکزی راه‌آهن در شهرها قابل تجمیع است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بر توجه به بخش راه‌آهن تأکید شده است، استفاده از قطار مصرف سوخت را نسبت به استفاده از ناوگان خودرویی هفت برابر کاهش می‌دهد، آلودگی قطار هم نسبت به خودرو یک‌بیستم است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی قطار قم ـ کربلا ایده‌ای است که مسؤولان کشوری با آن موافق هستند.

901

کد خبر: 840191

وب گردی

وب گردی