شهر اصفهان نیازمند 150 سوئیت با امکانات ویژه برای جانبازان است

امام جمعه اصفهان گفت: شهر نیازمند 150 سوئیت با امکانات ویژه برای جانبازان است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تقدیر از تلاش‌های بنیاد شهید در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری اظهار کرد: املاکی در شهر اصفهان وجود دارد که متعلق به بنیاد شهید است و می‌توان با سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از طریق آن‌ها خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری را گسترده‌تر کرد.

وی با تأکید بر ضرورت فراهم‌سازی امکانات مناسب برای جانبازان افزود: اتاق جانبازان 70 درصد و قطع نخاعی در آسایشگاه جانبازان باید دارای امکانات مناسب و مطلوب باشد تا این عزیزان در رفاه و آسایش کامل باشند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: جنگ ما هنوز تمام نشده و جمعیت جامعه ایثارگری کشور روز به روز رو به افزایش است که باید امکانات لازم برای وضعیت رفاهی این عزیزان فراهم شود.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: با دورنگری شهر اصفهان نیازمند 150 سوئیت با امکانات ویژه برای جانبازان است؛ چرا اصفهان را با نام استان برخوردار از امکانات محروم می‌کنند و چرا باید در زمینه چنین امکاناتی از دیگر استان‌های کشور عقب باشد.

وی اذعان داشت: هرچه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران خدمت کنیم باز هم کم است.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار بیان کرد: بسیاری از گلزارهای شهدای کشور طی دو سال اخیر ساماندهی شده و مجتمع‌های زیادی برای خدمت‌رسانی به جانبازان و ایثارگران ایجاد شده است.

وی افزود: میانگین سنی جانبازان نسبت به گذشته بالا رفته و درد و رنج این عزیزان زیادتر شده است؛ همچنین خانواده‌های جانبازان و ایثارگران نیز گسترش یافته و به تبع آن خدمت‌رسانی به آنان نیز گسترده‌تر شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جمعیت جامعه ایثارگری کشور به 3 میلیون نفر رسیده است، گفت: در حال حاضر 567 هزار جانباز تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور هستند.

وی تصریح کرد: مرکز جامع توان‌بخشی در بسیاری از استان‌های کشور احداث‌ شده اما یکی از استان‌هایی که از این امکان بی‌بهره مانده استان اصفهان است که یکی از دلایل تأخیر در ساخت آن عدم هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی این استان است.

شهیدی ادامه داد: 9 هزار جانباز ویلچری در کشور وجود دارد که اکثراً نیازمند امکانات ویژه مراقبتی هستند.

901

کد خبر: 840199

وب گردی

وب گردی