پنج بازوی استانی روحانی در راند دوم انتصاب ها

گزینه های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسؤولیت استانداری های؛ آذربایجان شرقی، ایلام، تهران، کرمانشاه و گیلان معرفی و با تصویب هیأت وزیران، برای این مسؤولیت انتخاب شدند. 

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، عصر امروز یکشنبه دوم مهرماه 5 استاندار جدید در هیات دولت انتخاب شدند.

در جلسه عصر هیات دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور با آرزوی توفیق برای استانداران منتخب، بر رعایت مشی اعتدالی در اداره استان تأکید کرد و اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی، جذب سرمایه و توسعه اشتغال را از اولویت های مهم استانداران دانست.

روحانی در ادامه، با اشاره به ترکیب قومیتی تعدادی از این استانها و وجود مذاهب مختلف در آنها، بر رعایت حقوق اقوام و مذاهب تاکید کرد.

رعایت حقوق شهروندی و تأکید بر لزوم آرامش در محیط استان و تقویت فضای امن و فرهنگی و تلاش برای تقویت همکاری بین جناحهای سیاسی، از توصیه های دیگر رییس جمهور به استانداران جدید بود.

روحانی همچنین استانداران را به شایسته سالاری و استفاده مناسب از جوانان و زنان در مسئولیت های مدیریتی توصیه کرد و اظهار داشت که در این توصیه به دنبال تظاهر نیستیم و وجود جوانان و زنان تحصیلکرده و شایسته و هزینه هایی که برای تحصیل آنان شده است و رعایت عدالت اقتضا می کند که از آنها به نحو شایسته استفاده کنیم.

لازم به ذکر است، گزینه های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسؤولیت استانداری های؛ آذربایجان شرقی، ایلام، تهران، کرمانشاه و گیلان معرفی و با تصویب هیأت وزیران، برای این مسؤولیت انتخاب شدند.

مجید خدابخش به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار ایلام، محمد حسین مقیمی به عنوان استاندار تهران، هوشنگ بازوند به عنوان استاندار کرمانشاه و مصطفی سالاری به عنوان استاندار گیلان تعیین شدند.

مجید خدابخش

خدابخش در زمان انقلاب به اردبیل آمد و در جمع انقلابیون اردبیل با هدایت معنوی آیت‌الله مروج و علامه محمدتقی جعفری به فعالیت پرداخته و پس از پیروزی انقلاب نیز برای مدتی عضو افتخاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردبیل بود.

او اسفند ماه سال ۱۳۵۹ رئیس مخابرات اردبیل شد و بدنبال آن در سال ۱۳۶۲ بعنوان معاون مدیر کل مخابرات استان آذربایجان شرقی منصوب شد.

در دوران استانداری زین العابدین عطایی در آذربایجان غربی او در پست‌های معاون برنامه‌ریزی و سپس معاون عمرانی خدمت کرد.

پس از درگذشت عطایی استاندار آذربایجان غربی، خدابخش در سال ۶۹ به آذربایجان شرقی رفته و در دوران استانداری اکبر پرهیزگار و علی عبدالعلی زاده در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی معاون عمرانی استانداری بود.

قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی متولد ۱۳۳۴، دشتک است؛ وی استاندار استان چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم بوده

وی بیست‌ویکمین استاندار چهارمحال و بختیاری و سومین استاندار بومی این استان به شمار می‌رود.

قاسم سلیمانی، فعالیت خود را از سال ۱۳۵۷ در آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرد. وی ابتدا دبیر و مدیر دبیرستان‌های اردل و شهرکرد بود. وی در مناصب اجرایی و مدیریتی مختلف ازجمله؛ رئیس گروه آموزشی روانشناسی استان چهارمحال و بختیای، مدیرکل تعاون استان چهارمحال و بختیاری (از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹)، مدیرکل تعاون استان اصفهان (از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲)، مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان (از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳) و معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی استانداری خراسان جنوبی در کارنامه خود دارد.

انتصاب بخشدار زن در استان چهارمحال و بختیاری برای اولین بار بعد از انقلاب، در زمان استانداری سلیمانی انجام شد.

محمد حسین مقیمی

محمدحسین مقیمی متولد ۱۳۲۹ خمین قائم مقام وزیرکشور در دولت یازدهم بوده است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره‌وری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌باشد. او در سال ۱۳۵۸ شهردار خمین و در سال ۱۳۶۸ قائم‌مقام معاون اجرایی رئیس‌جمهور هاشمی رفسنجانی بود.

از مسئولیت هایی وی در وزارت کشور داشته است می توان به استاندار استان خوزستان ، استاندار کرمانشاه، معاون عمرانی وزارت کشور، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رئیس هیئت مدیره فولاد اسفراین، نماینده مردم خمین در مجلس در مجلس هشتم، استاندار استان مرکزی (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳)/ معاون سیاسی وزیر کشور (۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ تا ۱۴ شهریور ۱۳۹۵)و همچنین قائم مقام وزیرکشور (۱۴ شهریور ۱۳۹5) یاد کرد.

هوشنگ بازوند

هوشنگ بازوند (متودل ۱۳۴۱ در شهرستان نهاوند)، استاندار استان کرمانشاه در کابینه حسن روحانی است که از ۲ مهر ۱۳۹۶ به این سمت منصوب شده‌است.

وی تحصیلکرده لیسانس عمران، فوق لیسانس برنامه‌ریزی توریسم و دانشجوی دکترای برنامه‌ریزی شهری منطقه‌ای است.

او پیش از این، معاونت عمرانی استانداری استان مرکزی و قبل‌تر از آن معاونت عمرانی استانداری استان لرستان را بر عهده داشت.

بازوند ۱۵مین استاندار استان لرستان بود و از از ۱۳ آذر ۱۳۹۲ تا ۲ مهر ۱۳۹۶ در در دولت حسن روحانی در این سمت قرار داشت.

وی در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ جای خود را به موسی خادمی استاندار جدید لرستان داد.

از سوابق وی می توان به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان (۱۳۸۱ – ۱۳۷۸)، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی (۱۳۸۱ – ۱۳۸۴)، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان (۱۳۸۴–۱۳۸۶)، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی (۱۳۸۶ – ۱۳۹۲) و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی یاد کرد.

مصطفی سالاری

سالاری (زاده ۱۳۵۵ در روستای دشت گور، شهر شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان)، استاندار استان گیلان در دولت دوازدهم است.او در دولت یازدهم استاندار بوشهر بود. او همچنین جوان‌ترین استاندار دولت یازدهم است.

همچنین سالاری تحصیلکرده لیسانس رشته حقوق، فوق‌لیسانس حقوق عمومی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران (با کسب رتبه اول)، دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت اجرایی دانشگاه بوردو فرانسه است و هم‌اکنون در رشته حقوق در مقطع دکتری در دانشکده حقوق دانشگاه تهران دانشگاه تهران تحصیل می‌کند.

سالاری در سال ۱۳۸۱ جذب وزارت نفت شد و مسئولیت‌های متعددی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داشته است. وی هم‌اکنون استاندار بوشهر و با حکم بیژن زنگنه، عضو کارگروه تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران میباسد. او قبل از این، رئیس پژوهشکده حقوق و توسعه پایدار مؤسسه مطالعاتی بین‌المللی وزارت نفت بوده است.

901/900

کد خبر: 840225

وب گردی

وب گردی