باید به توان ملی  خود ایمان بیاوریم

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی های آمریکا در برجام اظهار داشت: باید به توانایی خود ایمان بیاوریم و برآن تکیه کنیم.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با در نظر داشتن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنیم گفت: یکی از مصادیق این گفته تکیه نکردن به زرق و برق خارجی ها و این که به مردم و قدرت ملی خودمان تکیه کنیم است و این مسئله هم در مسائل سیاسی و هم اقتصادی باید این طور باشد.

وی با اشاره به توافق بین المللی برجام اظهار داشت: وقتی ما به حرف آمریکایی ها امید بستیم و بعضی گفتند سخن کری امضا است و بر این سخن تکیه کردند اما امروز ما شاهد عهد شکنی های آمریکا هستیم.

سلیمی ابراز کرد: ما امروز به تعهدات مان در قبال برجام و طبق گفته خود آقای ظریف ایران ذخایر اورانیوم خود را از دست داده است و ما سانتریفیوژ ها را هم جمع کردیم .

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن ها به تعهدات شان عمل نکردند و طبق برجام باید تمام تحریم ها را بر می داشتند ولی این کار را نکردند، هجده بار حداقل تحریم های جدید گذاشتند و بار ها و بار ها برجام را نقض کردند.

وی با اشاره به بند سی و هفت برجام اظهار داشت: در بند 37 برجام با موذی گری موضوعی را گنجانده اند که اگر ایران شکایتی کند پرونده ایران به شورای امنیت می رود و دوباره تحریم ها بر می گردد .

سلیمی ادامه داد: در زمان حال فرانسوی ها و آمریکایی ها به عنوان پلیس خوب و پلیس بد برخورد می کنند، برجام منافع زیادی برای آن ها داشته و برای همین به دنبال دائم کردن آن هستند.

نماینده مجلس با اشاره به نقش آمریکا در منطقه اظهار داشت: در مسائل منطقه ای آمریکا به دروغ خود را مبارز با تروریسم معرفی کرد که این یک فریب کاری بود در صورتی که آن ها پشتیبان اصلی تروریست ها هستند و نشان دادند به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

وی گفت: در مسائل حقوق بشر هم آمریکا پشتیبان رژیم صهیونیستی است و درجنگی که علیه یمن در جریان است و در آن حمام خون به راه افتاده از عربستان حمایت می کند .

سلیمی تأکید کرد: باید به توان و قدرت ملی تکیه کرد و ما اگر در صنعت موشکی وابسته به قدرت های دیگر بودیم به هیچ کجا نمی رسیدیدم، هر کجا روی پای خودمان ایستادیم پیشرفت کردیم باید به توانایی خود ایمان بیاوریم و بر اساس آن آینده خود را طراحی کنیم.

303

کد خبر: 840275

وب گردی

وب گردی