کره شمالی جهان را به مهار ترامپ دعوت کرد!

یک کمیته پارلمانی کره شمالی طی یک نامه سرگشاده به رهبران بین المللی، اظهارات ترامپ را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوعی اعلان جنگ خواند و خواستار ضرب شست بین المللی به دولت آمریکا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس تی وی، پس از آن که ترامپ در سخنان شدیداللحن خود کره شمالی را تهدید به نابودی کرد، کمیته روابط خارجه پارلمان کره شمالی بیانیه ای را روز یکشنبه در محکومیت اظهارات جاهلانه ترامپ منتشر کرد.

در این بیانیه، سخنان ترامپ توهینی غیر قابل تحمل و نوعی اعلان جنگ علیه کره شمالی و تهدیدی آشکار نسبت به صلح جهانی تفسیر شد.

این بیانیه متذکر می شود: اگر ترامپ گمان می کند می تواند با تهدید، کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته ای به زانو در آورد دچار سو محاسبه و حماقت بزرگی شده است".

کمیته پارلمان روابط خارجه کره شمالی در ادامه هشدار می دهد: ترامپ در آغازین روزهای ریاست خود با اقداماتی خودسرانه قوانین و پیمان های بین المللی را خدشه دار ساخته و به قیمت منافع آمریکا تمام دنیا را قربانی می سازد".

یادآور می شود که رییس جمهور امریکا با تکرار تهدیدهای خود اخیرا از نابودی بی چون و چرای کره شمالی برای دفاع از خاک خود و هم پیمانانش خبر داده است.

کد خبر: 840377

وب گردی

وب گردی