دانشجویان موتور محرکه پیشرفت و توسعه کشور هستند

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: جایگاه علم در اسلام بسیار رفیع و ارزشمند است و شما دانشجویان موتور محرکه پیشرفت و توسعه کشور هستید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، سردار سید صادق حسینی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام خاطر نشان کرد: یکی از حوادث مهم در تاریخ کشور ما جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است که همه ملت به‌اندازه وسع خود در این جنگ کاملاً نابرابر مشارکت داشتند و از جان و مال خود درراه دفاع از میهن اسلامی ایران گذشتند و اجازه دست ‌درازی به مرزهای ایران اسلامی را به صدامیان ندادند.

فرمانده ارشد سپاه استان به تشریح وضعیت ایرن اسلامی در سال 59 و توان دفاعی رژیم بعثی پرداخت و گفت: عراق با 12 لشکر و پشتیبانی شرق و غرب به ایران اسلامی حمله کرد و ما آمادگی برای مقابله با جنگ نداشتیم و تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود اما با الگو گیری از فرهنگ عاشورا و بسیج عمومی به فرمان امام همه به سمت جبهه های حق علیه باطل شتافتند و نکته حائز اهمیت آن اجباری نبودن و اختیاری بودن این حضور بود و بسیجیان با اشتیاق سینه را برابر ظلم و تجاوز رژیم بعثی ستبر کردن.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) و یارانش نیز با اختیار و بدون اجبار از مکه به راه افتادن و به سمت کربلا حرکت کردند و ما شاهدیم شباهت زیادی بین حرکت امام حسین (ع) و یارانش به سمت کربلا و رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس به سمت جبهه ها وجود دارد و در واقع دفاع مقدس و ایثارگری و شهادت طلبی رزمندگان اسلام برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی مردم همراه نظامی اسلامی و پشتیبان آن بودند و در طرف دیگر ارتش بعثی با امکانات نوین نظامی 40 کشور دنیا قرار داشت ولی همگان شاهد بودیم که اعتقاد و ایمان در برابر تجهیزات جنگی به پیروزی رسید.

سردار حسینی ادامه داد: یکی از اهداف رژیم بعث برای حمله به ایران جلوگیری از صدور انقلاب بود که بر خلاف خواسته صدام امروز انقلاب ایران اسلامی به اقصی نقاط کشور صادر شده است آن هم نه به زور سرنیزه بلکه ماهیت انقلاب ما فرهنگی است و اکثر کشورهای آزاده جهان به صورت اعتقادی از انقلاب اسلامی الگو گرفته‌اند.

وی بیان کرد: جایگاه علم در اسلام بسیار رفیع و ارزشمند است و شما دانشجویان موتور محرکه پیشرفت و توسعه کشور هستید.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد امروز که داعش به آخر عمر خود رسیده جنگ دیگری را در منطقه خاورمیانه و در کنار مرزهای ایران آغاز کند و درنتیجه همین ناامنی‌ها دلیلی برای حضور خود در منطقه ایجاد کند.

سردار حسینی افزود: بدعهدی آمریکا در برجام نشان داد که این رژیم منحوس قابل‌اعتماد نیست آن‌ها مذاکراتی که خود تائید کردند ذره‌ای به آن پایبند نبوده و همه عهدها را زیر پا گذاشتند.

وی بیان کرد: صدام منطق نداشت و ما با قدرت نظامی و زور مناطق اشغال‌شده را از او باز پس گرفتیم و امروز هم یاید در مواجهه با امریکا از این شیوه استفاده کنیم و باید بپذیریم امریکا دشمن شماره یک ملت ماست و در بیخ گوش ما حضور دارد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام تصریح کرد: جنگ نرم در اولویت کاری دشمن قرار دارد، آن‌ها آسیب‌های جامعه ما را از طریق ماهواره، شبکه‌های مجازی و شایعه تقویت می‌کنند، باید دانشجویان و اساتید با هوشیاری کامل با این توطئه دشمن مقابله کنند.

کد خبر: 840421

وب گردی

وب گردی