روابط پشت پرده در فدراسیون تکواندو/فقط نفراتی که از پولادگر حمایت می کنند در فدراسیون حضور دارند!

بهزاد خداداد، دارنده مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو گفت: روابط پشت پرده در فدراسیون تکواندو باعث می شود که ما روز به روز از تکواندو جهان عقب بمانیم.

به گزارش ایسکانیوز، مرحله دوم مسابقات گرندپری تکواندو در سال 2017 در 4 وزن المپیکی مردان و زنان از روز جمعه – 31 شهریورماه با حضور 225 تکواندوکار (112 تکواندوکار مرد و 113 تکواندوکار زن) از 56 کشور در مجموعه ورزشی «شاهزاده مولا عبدالله» شهر رباط مراکش آغاز و روز یکشنبه – 2 مهرماه به پایان رسید. طی این مسابقات فرزان عاشورزاده نماینده 80- کیلوگرم تیم ملی کشورمان به مدال برنز دست یافت. اما محمد کاظمی، سجاد مردانی و میرهاشم حسینی با شکست مقابل حریفان خود بدون کسب مدال از گردونه رقابت ها حذف شدند.

بهزاد خداداد، قهرمان سابق جهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز گفت: با اینکه مسابقات دیگری هم تا المپیک 2020 در پیش رو داریم اما اگر ما از فرصت هایمان استفاده نکنیم و نتوانیم امتیازهای لازم در اوزان مختلف را بدست آوریم برای کسب سهمیه المپیک دچار مشکل می شویم. در مسابقات گرندپری مراکش نتیجه تلاش تکواندوکاران ما فقط یک مدال برنز بود و آنها نتوانستند آنطور که از تیم ملی ایران انتظار می رفت، بدرخشند. من و بسیاری از پیشکسوتان و قهرمانان تکواندو مدت زیادی است که در این مورد به مسئولین تکواندو هشدار می دهیم اما فدراسیون به سیاست های غلط خود و کنار گذاشتن افراد لایق و موثر، همچنان ادامه می دهد و این تنها باعث می شود تکواندو کشور روز به روز پسرفت کند.

وی افزود: به عنوان مثال ما می توانستیم از آقای مهدی خدابخشی استفاده کنیم اما فدراسیون همچنان روی سیاست های خود پافشاری می کند. با این روند هر روز قهرمانان خوب ما بیشتر از تیم ملی دور می شوند و امتیازهایشان پایین می آید و حریفان آنها با کسب امتیازات بیشتر باعث می شوند ایران با تنزل رتبه پشت سر کشورهای دیگر قرار بگیرد. رقابت های گرندپری مراکش زنگ خطری بود برای تیم ملی و فدراسیون که بتوانند خود را به شرایط ایده آل برگردانند چراکه اگر این اتفاق نیافتد ما حتی برای گرفتن سهمیه المپیک هم دچار مشکل می شویم. تکواندو ما در المپیک های سیدنی، آتن، پکن و لندن افتخارات بسیاری کسب کرد اما در المپیک ریو بسیار ضعیف بودیم و حتی یک مدال هم نگرفتیم. با اینکه دو تکواندوکار با رنک 1 جهانی در تیم ملی داشتیم و می توانستیم بهترین نتیجه را بگیریم.

خداداد در مورد سیاست های فدراسیون تکواندو کشور گفت: فدراسیون با سیاست های غلط خود تکواندوکاران خوب ما را می سوزاند و دود آن هم در چشم خانواده بزرگ تکواندو و ورزش کشور می رود. با توجه به نتایج بسیار بد تکواندو در 4 سال اخیر، امروزه شاهد هستیم که فدراسیون بدون هیچ تغییری به سیاست های خود ادامه می دهد. روابط پشت پرده در فدراسیون تکواندو باعث می شود که ما روز به روز از تکواندو جهان عقب بمانیم و در مسابقات گرندپری که سالیان سال در آنها بهترین مدال ها را کسب می کردیم حالا با یک مدال برنز برگردیم و فدراسیون تکواندو نیز به آن افتخار کند. این نتایج باعث می شود که ما افسوس بخوریم که چرا تکواندو کشور از آن دوران طلایی خود به این روز افتاده است.

قهرمان مسابقات جهانی 2001 تکواندو در ادامه متذکر شد: من مقصر اصلی این مشکلات را فدراسیون تکواندو می دانم. دیگر پیشکسوتان و قهرمانان کشور نیز چندین سال است که بارها و بارها به انتقاد از فدراسیون پرداخته اند. در حال حاضر هیچ یک از مسئولین ورزش کشور که در راس کار هستند برای تکواندو دلسوزی نمی کنند. همه آنها به فکر روابط و اثبات دوستی به یکدیگر و دیگر مسائل پشت پرده هستند. این سیاست های غلط فدراسیون که با حمایت وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی همراه است باعث شده ما نیروهای بسیار خوب خود را از دست بدهیم. چرا میلاد بیگی که رنک یک وزن 80- کیلوگرم جهان و یک ایرانی است برای تیم ملی آذربایجان بازی می کند؟ چرا بسیاری از بازیکنان خوب ما قید تیم ملی را زده اند؟ چرا آقای اسبقی و آقای خدابخشی گفتند دیگر به تیم ملی فکر نمی کنند؟ چرا آقای معتمد تصمیم گرفته برود و برای تیم ملی آذربایجان بازی کند؟

وی در پایان گفت: من به شخصه خسته شدم از اینکه بارها گفتم فدراسیون تکواندو کشور به تغییرات اساسی نیاز دارد. در فدراسیون ما فقط یک سری افراد خاص کار می کنند که در مصاحبه هایشان هم فقط از آقای پولادگر رییس فدراسیون حمایت می کنند و کسانی که چه به عنوان مربی و چه به عنوان کارشناس انتقادی از فدراسیون می کنند خیلی راحت حذف می شوند. اگر ما می خواهیم تکواندو کشور در المپیک 2020 بهترین نتیجه را بگیرد نیاز به تغییرات در اساس و بنیان فدراسیون داریم.

607

کد خبر: 840436

وب گردی

وب گردی