بازی های داخل سالن آسیا/شانس چهار آزادکار ایران برای کسب مدال

«عزت الله اکبری» و «ایمان صادقی» به فینال وزن های 61 و 86 کیلوگرم بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان راه یافتند و «سعید داداش پور» و «یدالله محبی» آزادکاران وزن های 70 و 125 کیلوگرم نیز به دیدار رده بندی رفتند.

به گزارش ایسکانیوز، رقابت های کشتی آزاد پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا، از صبح دوشنبه با برگزاری مسابقات چهار وزن دوم در شهر عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان آغاز شد. در وزن 61 کیلوگرم «ایمان صادقی» در دور نخست «ساندیپ تومار» قهرمان آسیا از هند را با نتیجه 4 بر 2 مغلوب کرد و در دور دوم با توجه به حاضر نشدن «رستم رمضان اف» از تاجیکستان به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد.
صادقی برای حضور در دیدار فینال «تیمور آیتاکولوف» از قزاقستان را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد و تا ساعاتی دیگر برای کسب مدال طلا به مصاف «سپرمیرات میرادوف» از ترکمنستان می رود.
در وزن 70 کیلوگرم «سعید داداش پور» در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر «گولومجان شریپوف» از تاجیکستان را شکست داد، اما در دور بعد مقابل «آدام باتیروف» کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان آسیا از بحرین با نتیجه 4 بر 4 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال داداش پور به گروه بازنده ها رفت.
وی در این گروه «هلتا میسالفوا» از ساموآ را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. داداش پور عصر امروز برای کسب مدال برنز به مصاف «مالیک جان سعید» از افغانستان می رود.
در وزن 86 کیلوگرم «عزت الله اکبری» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم «لین زوشن» از چین را با نتیجه 13 بر 3 مغلوب کرد و در دور سوم «محمد اینام» از پاکستان را با نتیجه 6 بر 2 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
اکبری دارنده مدال برنز جهان در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 16 بر 8 از سد «آدلیت داولومبایف» از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی امشب در دیدار نهایی به مصاف «امیدجان عثمان اف» قهرمان آسیا از ازبکستان می رود.
در وزن 125 کیلوگرم «یدالله محبی» در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر «احمد الجامی» از عراق را شکست داد و در دور دوم با نتیجه 2 بر یک مغلوب «داوید مودزمانشویلی» کشتی گیر گرجستانی الاصل و دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از ازبکستان شد اما با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت و در این گروه هم با نتیجه 14 بر 4 «فرهاد آناکولوف» از تاجیکستان را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. محبی امشب برای کسب مدال برنز با «دولت شابانبای» نایب قهرمان آسیا و آزادکار کهنه کار قزاقستانی سرشاخ خواهد شد.
آزادکاران ایران در روز نخست موفق به کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز شدند.

607

کد خبر: 840440

وب گردی

وب گردی