هیچ نهضت و حرکتى به پویایى و برجستگى قیام عاشورا نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از قیام عاشورا به عنوان بی نظیرو تاثیرگذارترین قیام درطول تاریخ یاد کرد و گفت:هیچ نهضت و حرکتی به پویایی و برجستگی قیام عاشورا نیست و مکتب عشق حسینی همچون انقلابی بزرگ بر تارک تاریخ بشرخواهد درخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، مهدی باقری در میزگرد فرهنگی این واحد دانشگاهی با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس افزود: ترویج فرهنگ و تبیین فلسفه عاشورا به عنوان پایه و زیر بنای دیگر فعالیت های فرهنگی درجامعه اسلامی است که باید مسئولان با نگاه ویژه به این مسئله مهم به کار خود ادامه دهند.

این مسئول با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی در ماه محرم باید به گونه ای عمل شود که شعور حسینی دربین جوانان تقویت شود عنوان کرد: شورو عزاداری برای امام حسین(ع) باید موجب تقویت شعور حسینی شود و نباید محدود به زمان و مکان خاصی باشد.

وی با تاکید بر اجرای برنامه های پر شور محرم درسطح دانشگاه ودعوت دانشجویان ،استادان و کارکنان در این مراسم معنوی گفت:تلاش شود تا با فراهم نمودن فضای مناسب و معنوی در دانشگاه ،دانشگاهیان بتوانند نهایت بهرمندی لازم از ایام داشته باشند.

در ادامه این جلسه معاونت فرهنگی واحد بندرعباس از اجرای برنامه هایی متناسب با واقعه تاسوعا و عاشورای حسینی در این دانشگاه خبر دادو گفت:اجرای تئاتر آیینی محرم، نمایشگاه ومسابقه عکاسی محرم،نشست علمی با موضوع قیام حسینی تا قیام خمینی،مسابقه طراحی پوستر با عنوان عاشورا از دیدگاه جوان انقلابی،برگزاری مراسم شب شعر عاشورایی، زیارت عاشورا و برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول محرم در سطح دانشگاه از جمله برنامه هایی است که در دانشگاه با حضور دانشگاهیان و خانواده هایشان اجرا می شود.

داوود افخمی تبا با اشاره به اینکه اجرای این برنامه ها با همکاری هیات های مذهبی دردانشگاه صورت می پذیرد افزود:این حوزه سعی دارد تا با مشارکت دانشجویان ،علاوه برایجاد فضای معنوی و مورد نیاز در سطح دانشگاه سازدبتواند دانشجویان را به خودباوری مطلوبی برساند..

.

کد خبر: 840443

وب گردی

وب گردی