علت انفجار در معدن یورت چه بود؟

رییس کل دادگستری گلستان گفت : با خروج لوکوموتیو از تونل معدن زمستان یورت ، کارشناسان به کشف علت انفجار معدن نزدیک تر شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان گفت : با تلاش کارگران معدن ، یکی از لوکوموتیوهایی که گمان می رفت تلاش برای روشن کردن دوباره آن ، عامل انفجار معدن آزادشهر شده است ، از تونل خارج شد و با خروج آن ، بازرس وزارت کار ، بازپرس پرونده و نیروی انتظامی این لوکوموتیو را بررسی کردند .

هادی هاشمیان افزود : بازرس وزارت کار ، نتیجه ی بررسی های اولیه را اعلام کرد و گفت نظر نهایی پس از خروج لوکوموتیو دیگری که در فاصله ی دورتری از لوکوموتیو خارج شده قرار دارد، اعلام می شود.

هاشمیان گفت : هم اکنون کارگران در سه شیفت کاری مشغول ایمن سازی تونل محل انفجار هستند تا دیگر لوکوموتیوهای احتمالی را از تونل خارج و شرایط برای حضور کارشناسان در تونل فراهم کنند.

او افزود : نظریه ی تیم کارشناسی ، نظریه ی مشورتی است و پس از ارائه این گزارش به تیم کارشناسان رسمی قوه قضاییه و تایید آن ، در دادگاه قابل استناد است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاشمیان به خانواده های کارگران آسیب دیده در این حادثه اطمینان داد ؛ دستگاه قضایی تا استیفای حقوق مصدومان و خانواده های جان باختگان به تلاش ادامه می دهد و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند بدون اغماض برخورد می کند.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ۱۳ اردیبهشت منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.

902/900

کد خبر: 840476

وب گردی

وب گردی