درخشش کشتی گیران مازندرانی در بازی‌های داخل سالن آسیا

رئیس هیأت کشتی مازندران گفت: چهار کشتی گیر آزادکار مازندرانی در بازی‌های آسیایی داخل سالن 2017 در ترکمنستان خوش درخشیدند.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اصغر ثمربخش رئیس هیأت کشتی مازندران با اشاره به درخشش چهار کشتی‌گیر مازندرانی در ترکمنستان گفت: چهار نماینده کشتی مازندران در روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا ؛ صاحب یک نشان طلا، یک نشان نقره و دو نشان برنز شدند.
علی‌اصغر ثمربخش افزود: در پایان روز نخست این رقابت‌ها، مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم صاحب نشان طلا شد، حسین الیاسی در وزن 74 کیلوگرم به نشان نقره رسید و نادر حاج‌آقانیا و فرزاد عموزاد در اوزان 57 و 65 کیلوگرم به نشان برنز دست یافتند.
رئیس هیأت کشتی مازندران تصریح کرد: در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج حریفانی از چین، افغانستان و ترکمنستان را از پیش رو برداشت و راهی فینال شد که در مسابقه پایانی نیز موفق شد حریف تاجیکستانی را هم شکست دهد و نشان خوشرنگ طلا این وزن را به دست آورد.
به گفته ثمربخش در 74 کیلوگرم حسین الیاسی پس از پیروزی مقابل حریفانی از پالائو، چین و قزاقستان راهی فینال شد و در فینال مقابل حریفی از ازبکستان شکست خورد و به نشان نقره دست یافت.
وی افزود: در وزن 57 کیلوگرم نادر حاج‌آقانیا با سه پیروزی مقابل حریفانی از افغانستان، قرقیزستان و ترکمنستان و شکست در برابر حریف قزاقستان به نشان برنز این وزن قناعت کرد و در 65 کیلوگرم فرزاد عموزاد نیز با پیروزی از حریفانی از هند، پالائو و تاجیکستان و شکست در برابر حریفی از چین به نشان برنز رسید .
امروز در دومین و آخرین روز رقابت های کشتی آزاد در ترکمنستان نیز سه کشتی گیر مازندرانی به روی تشک رفتند که در وزن 61 کیلوگرم ایمان صادقی در دور اول ساندیپ تومار قهرمان آسیا از هند را با نتیجه 4 بر 2 مغلوب کرد، وی در دور دوم با توجه به حاضر نشدن رستم رمضان اف از تاجیکستان به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد. صادقی برای حضور در دیدار فینال تیمور آیتاکولوف از قزاقستان را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد. وی امشب برای کسب مدال طلا به مصاف سپرمیرات میرادوف از ترکمنستان می رود.
در وزن 86 کیلوگرم عزت اله اکبری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم لین زوشن از چین را با نتیجه 13 بر 3 مغلوب کرد وی در دور سوم مقابل محمد اینام از پاکستان با نتیجه 6 بر 2 پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عزت اله اکبری در دیدار نیمه نهایی وزن 86 کیلوگرم با نتیجه 16 بر 8 از سد آدلیت داولومبایف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد.
در وزن 70 کیلوگرم سعید داداش پور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر گولومجان شریپوف از تاجیکستان را شکست داد، اما در دور بعد مقابل آدام باتیروف کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان آسیا از بحرین با نتیجه 4 بر 4 شکست خورد.
با حضور باتیروف در دیدار فینال، داداش پور به گروه بازنده های وزن 70 کیلوگرم راه یافت. داداش پور در مسابقات شانس مجدد با نتیجه 10 بر صفر نماینده ساموآ را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد.

خبرگزاری صدا و سیما
902/900

کد خبر: 840482

وب گردی

وب گردی