نقش پر رنگ دانشجویان زبان فارسی اوکراینی در نمایشگاه ایران اکسپو

دانشجویان زبان فارسی اوکراینی که برخی از آنها در دوره ­های دانش افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی شرکت داشته اند، نقش پر رنگی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو در کشور اوکراین ایفا کردند.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی به نقل از سوسن جبری استاد اعزامی زبان فارسی در اکراین، در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو 2017، دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ملی «تاراس شفچنکو» و زبان فارسی دانشگاه «ملی زبان شناسی کی یف» در حیطه ترجمه، همکاری در مذاکرات دو جانبه رسمی میان شرکت های ایرانی و اکراینی و ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان ایرانی نقش فعال و موثری از خود نشان دادند.

حضور دانشجویان زبان فارسی اوکراینی در این نمایشگاه بسیار چشمگیر بود به گونه ای که در هر غرفه کشور ایران، یکی از دانشجویان زبان فارسی به طور تمام وقت حضور داشت و به بازدیدکنندگان در باره ایران و محصولات غرفه و امکانات سرمایه گذاری توضیحاتی ارائه می­ داد.

بنا بر اعلام این خبر، نمایشگاه ایران اکسپو طی روزهای 21 الی 24 شهریور سال جاری برابر با 12 تا15سپتامبر، در مرکز نمایشگاه بین المللی کی یف در اکراین، با همکاری شرکت «همکاران تجارت فرتاک» و با حمایت سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز و سفارت جمهوری اسلامی ایران در اکراین برگزار شد و بیش از 2500 نفر از جمله هیأتی دولتی از گروه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استانداران طی این 4 روز از آن بازدید کردند.

همچنین در این نمایشگاه شرکت ­های ایرانی صنایع سبک و سنگین، خودرو، صنایع هوایی و حمل و نقل، صنایع دارویی و بهداشتی، تجهیزات بیمارستانی، صنعت ساختمان، مصالح ساختمانی و ماشین آلات، زیر ساخت ها، انرژی، نفت، و پتروشیمی، صنایع غذایی و کشاورزی، شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی و فناوری، گردشگری، صنایع دستی، آثار فرهنگی و هنری و ... توانمندی­ های صادراتی خود را ارائه کردند.

این نمایشگاه، فرصت مناسبی جهت ارائه مهارت دانشجویان زبان فارسی اوکراینی در امور ترجمه و نشان دادن توان علمی دانش آموختگان زبان فارسی در اکراین بود و گسترش همکاری­ های اقتصادی، صنعتی و فرهنگی مشترک میان دو کشور می­تواند علاوه بر افزایش تعاملات همه جانبه، زمینه ای جهت ایجاد انگیزه جهت انتخاب زبان فارسی به عنوان رشته تحصیلی در میان جوانان اکراینی به وجود آورد.

حضور دانشجویان زبان فارسی کشور اوکراین در این نمایشگاه بار دیگر نشان داد تا چه میزان نقش دانشجویان زبان فارسی در روابط اقتصادی ایران با کشورهای دیگر بارز است و فارسی آموزانی که در نمایشگاه شرکت کردند باعث ارتباطات خوبی بین بخش های اقتصادی دو کشور شده و امید و انگیزه بیشتری برای دانشجویان زبان فارسی به وجود آمده تا در تقویت زبان فارسی خود بکوشند. همچنین این حضور برای فعالان اقتصادی دو کشور نیز بسیار مفید واقع شد.

502

کد خبر: 840496

وب گردی

وب گردی