سفر هیات فرهنگی  کتابخانه ملی به بلغارستان

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در راس هیاتی از این سازمان وارد کشور بلغارستان شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در راس هیاتی از این سازمان با استقبال روالنتینا اکسنتییوا معاون رییس کتابخانه ملی، ماریا کارشیسکا مدیرکل بین الملل کتابخانه ملی بلغارستان و محمد علی کیانی رایزن فرهنگی و رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران وارد کشور بلغارستان شد.

اشرف بروجردی درباره سفر به کشور بلغارستان و دیدار با مسئولان فرهنگی این کشور گفت: از آنجا که مردم بلغارستان خود را هم ریشه و نژاد مردم ایران و به‌ ویژه خطه خراسان می دانند، هدف از این سفر توسعه مناسبات فرهنگی بین دو کشور است.

وی در تشریح برنامه های این سفر گفت: در این سفر که به دعوت الکساندروا رئیس کتابخانه ملی بلغارستان انجام شده، دیدار و گفت و گوهایی با مشاور فرهنگی رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و معاون کمیسیون فرهنگی مجلس کشور بلغارستان انجام می شود.

مشاور ئیس جمهور در ادامه به اهداف این سفر اشاره کرد و افزود: تلاش داریم در این سفر با ملاقات‌ها و بازدیدها و امضای تفاهم نامه در حوزه تبادل منابع دیجیتال کتب، منابع خطی و اسناد دو کشور، ارتباطات کتابخانه ای، اسنادی و در نتیجه فهم و تبادلات فرهنگی یکدیگر را افزایش دهیم.

براساس این گزارش، اشرف بروجردی در این سفر با رئیس دانشگاه صوفیه، رئیس فرهنگستان علوم بلغارستان و رئیس دانشگاه کتابداری و فن آوری اطلاعات بلغارستان دیدار می کند.

502

کد خبر: 840513

وب گردی

وب گردی