بانیان همه‌پرسی اقلیم‌کردستان دیر یا زود پشیمان می‌شوند

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از تمامیت ارضی عراق تاکید کرد: بانیان همه‌پرسی اقلیم کردستان دیر یا زود پشیمان خواهند شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای با اعلام حمایت از عراق واحد، طرح مسئله همه‌پرسی اقلیم کردستان را محکوم و تاکید کرد: بانیان این همه‌پرسی دیر یا زود پشیمان خواهند شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ‌ اللَّهِ‌ جَمِیعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ‌ عَلَیْکُمْ‌ إِذْ کُنْتُمْ‌ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ‌ بَیْنَ‌ قُلُوبِکُمْ‌ فَأَصْبَحْتُمْ‌ بِنِعْمَتِهِ‌ إِخْوَاناً وَ کُنْتُمْ‌ عَلَى‌ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ‌ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ‌ مِنْهَا کَذٰلِکَ‌ یُبَیِّنُ‌ اللَّهُ‌ لَکُمْ‌ آیَاتِهِ‌ لَعَلَّکُمْ‌ تَهْتَدُونَ‌

و همگی به ریسمان الهی چنگ زده و به راه های متفرّق نروید، و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را که شما با هم دشمن بودید، خدا در دل های شما الفت و مهربانی انداخت و به لطف و نعمت خدا همه برادر دینی یکدیگر شدید، و در پرتگاه آتش بودید، خدا شما را نجات داد. بدین گونه خدا آیاتش را برای (راهنمایی) شما بیان می‌کند، باشد که هدایت شوید.

چندی است که طرح مسئله ی همه پرسی استقلال از دولت مرکزی عراق، در اقلیم کردستان باعث ایجاد تنش های سیاسی-امنیتی گسترده، در غرب آسیا شده است؛ کردستان منطقه ای با منابع طبیعی نسبتا غنی و از نظر جغرافیای سیاسی، در منطقه ای استراتژیک قرار دارد و به این خاطر حیاط خلوتی برای نفوذ اسرائیل، این غده ی سرطانی و اربابش آمریکا تبدیل شده است.تفرقه افکنی های قومی، دخالت های خارجی و حوادث غیرمنتظره ی سیاسی و نظامی در کشورهای عراق و سوریه، اکنون دست به دست هم داده اند تا فتنه ای جدید به پا کنند.

درست در اوج شکستهای گروه تروریستی-تکفیری داعش که در حال کشیدن آخرین نفس های حیات خود می باشد، بار دیگر دست صهیونیست برای تغییر شرایط منطقه به کار افتاد، تا مبادا رویای خاورمینه جدید استکبار، رنگ نابودی به خود بگید، رویایی که در آن خاورمیانه، با کشورهای تکه تکه و کوچک و اختلافات قومی و نژادی مطلوب اسرائیل و اربابانش، ترسیم شده است، رویایی که زمینه تحقق آرمان صهیونیزم جهانی، یعنی از نیل تا فرات را محقق می کند.

آیا سران اقلیم کردستان بویژه شخص آقای بارزانی که داعیه ی ایجاد دموکراسی در کردستان را دارد و به گفته ی خودش به دنبال ایجاد دولتی کردستانی است و نه کردی؛ خود پایبند به اصول دموکراسی بوده است؟! کارنامه ی ایشان به صورت واضحی پاسخگوی این پرسش را می باشد.

آیا اصرار به برگزاری همه پرسی آنهم در شرایطی که کشورهای دوست و همسایه ی خیرخواه اقلیم کردستان خواهان لغو آن هستند و تنها رژیم صهیونیستی از آن استقبال کرده است، برای جناب بارزانی جای اندکی تامل ندارد؟
آیا اختلاف بر سر اجرای قانون اساسی عراق و کم و کیف مشارکت کردها در امور سیاسی کشور، به اربیل اجازه می دهد که قانون اساسی ای را که خود در نگارش آن سهیم بوده را زیرپا بگذارند و حتی برخلاف قوانین بین المللی بر همه پرسی استقلال تاکید کند؟

چگونه در آینده، اربیل میخواهد دولت کردستانی دموکراتیک برقرار کند، در حالی که خود ناقض قوانین ملی و بین المللی است و مخالفتهای داخلی را نیز نادیده میگیرد؟

آیا جناب بارزانی فراموش کرده اند در هنگامی که داعش به دروازه های اربیل رسیده بود چه کسی به کمک شان آمد؟

آیا به حمایتها و وعده های دروغین آمریکا و رژیم صهیونیستی دل خوش کرده اند؟!

اگر اربیل به دنبال استقلال است، چرا مذاکره با بغداد را به پس از همه پرسی استقلال موکول کرده است؟ آیا این صرفا به یک بازی سیاسی یا تاکتیک موقت، از سوی اربیل برای امتیاز گیری از بغداد، آنهم در شرایط حساس منطقه، شباهت ندارد؟!
بی شک این مساله پله ی اول ساخت کردستان بزرگ، توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا می باشد، که در یک استراتژی بلند مدت، قصد ایجاد آن را دارند و بعد از شمال عراق نوبت شمال سوریه و اتصال این دومنطقه به هم می باشد؛ مسئولان اقلیم اگر واقعا به کرامت و عزت مردمشان می اندیشند نباید در این میدانی که توسط صهیونیستها برای التهاب منطقه و ضعیف کردن مسلمین طراحی شده، بازی کنند.
تجربه نشان داده است ، هر ملتی که به صهیونیستها اعتماد کرده، ضربه ای اساسی خورده است و دیر یا زود بانیان این همه پرسی و سیاستمداران معامله گر و فراموش کار این بازی، پشیمان خواهند شد؛ اما زمانی که آتش فتنه ی قومیتی کل منطقه را سوزانده و دیگر راه بازگشتی وجود ندارد.

بنا به آنچه مطرح شد آیا آزموده را آزمودن رواست؟!!

کدام قوم و ملتی با حمایت و نفوذ صهیونیستها به حق خودش رسیده که اکنون این الگو در کردستان نیز اجرا شود؟ جدایی کردستان از چاله به چاه افتادن است و قطعا هیچ حقی از حقوق کردها را احقاق نخواهد کرد؛ کما اینکه صف های طولانی در پمپ بنزین های اربیل در یکشنبه شب، تنها بخش بسیار کوچکی از آینده ی تاریک اقلیم مستقل را نشان می دهد.
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگ ترین اتحادیه دانشجویی جمهوری اسلامی ایران، برادران مسلمان کردستان عراق را در کنار سایر اقوام و مذاهب عراق قوی تر و با صلابت می داند، زیرا اگر عراقی متحد و یکپارچه داشته باشیم، گزند دشمن به ملت متحد عراق و مسلمانان منطقه نخواهد رسید و روز به روز بر عزت و افتخار عراق واحد خواهد افزود.

کد خبر: 840534

وب گردی

وب گردی