خروج خودروهای فرسوده در پایتخت /تردد خودروهای با عمر بیش از ۵ سال متوقف شود

عضو مجمع نمایندگان استان تهران از شورای عالی ترافیک گفت:تعلل در اجرای طرح های کاهش آلایندگی هوا خسارات های اقتصادی و جانی زیادی را متوجه پایتخت می کند.

به گزارش ایسکانیوز ،عضو مجمع نمایندگان استان تهران از شورای عالی ترافیک درخواست کرد در مورد اجرای گام دوم طرح کاهش آلایندگی هوای تهران ( L.E.Z ) هر چه سریع تر تصمیم گیری کند.

عبدالرضا هاشم زایی از شورای عالی ترافیک درخواست کرد در مورد اجرای گام دوم طرح کاهش آلایندگی هوای تهران ( L.E.Z ) هر چه سریع تر تصمیم گیری کند، گفت: بررسی این موضوع باید در دستور کار شورای عالی ترافیک قرار گیرد.

تعلل در اجرای طرح های کاهش آلایندگی هوا خسارات های اقتصادی و جانی زیادی را برای پایتخت به همراه دارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تعلل در اجرای طرح های کاهش آلایندگی هوا خسارات های اقتصادی و جانی زیادی را متوجه پایتخت می کند، گفت: متاسفانه سالانه شاهد مرگ خاموش شهروندان تهرانی به دلیل تشدید آلایندگی هوای پایتخت هستیم بنابراین می طلبد که در طرح های کاهش آلایندگی وقفه ایجاد نشود زیرا این موضوع با سلامت شهروندان در ارتباط است از این رو نیاز است زیرساخت های گام دوم طرح که همانا از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و کاربراتوری و فراهم کردن شرایط برای ورود خودروهای پاک است هر چه سریع تر فراهم شود.

تاکید بر لزوم رفع مشکلات سد راه طرح کاهش آلایندگی هوای تهران

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات سد راه طرح کاهش آلایندگی هوای تهران از تردد خودروهای فرسوده و کاربراتوری در پایتخت انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر شاهد خودروهایی با عمر بیش از 40 سال در تهران هستیم این در حالی است که این خودروها نقش عمده ای در آلایندگی هوای پایتخت دارند و همچنان در رابطه با خروج آنها شعاری عمل می شود در این رابطه می طلبد از تردد خودروهایی با عمر بیش از 5 سال در پایتخت جلوگیری شود البته استانداردهای لازم نیز باید در تولید خودروها رعایت شود و شماره گذاری و تولید خودروهای غیراستاندارد نیز متوقف شود.

روند خروج خودروهای فرسوده در پایتخت باید با برنامه ریزی زمان بندی شده و به تدریج و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت انجام شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روند خروج خودروهای فرسوده در پایتخت باید با برنامه ریزی زمان بندی شده و به تدریج و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت انجام شود، تصریح کرد: در برخی کشورها با افزایش بیمه و برخی عوارض برای خودروهای فرسوده و آلاینده صاحبان این خودروها را وادار به نوسازی می کنند اما متاسفانه این روش ها در ایران اعمال نمی شود و تنها به سمت منع تردد پیش رفته ایم این در حالی است که این موضوع چند وجهی است.

705

کد خبر: 840695

وب گردی

وب گردی