تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت : تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت به ویژه نسل جوان است.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی در جمع دانشجویان مرکز آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم وهمچنین تبریک آغاز فعالیت های علمی ، ماه مهر و هم زمان شدن آن با هفته دفاع مقدس طی سخنانی به فرهنگ عاشورا در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت به ویژه نسل جوان است.
وی افزود: دوران دفاع مقدس یک دوران بسیار ارزشمند در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که با همت نویسندگان و خبرنگاران و اهالی هنر ناگفته های آن را می توان سینه به سینه به نسل های بعد منتقل کرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: بازکاوی آن دوران و انتقال آن به نسل های آینده به منظور حفظ فرهنگ ایثار و مقاومت بسیار ارزشمند و برای برنامه ریزی آینده جوانان بسیار مهم است .
نماینده ولی فقیه در ارتش گفت:در هشت سال دفاع مقدس عنصر ایمان ، توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار و تاسی به امام حسین (ع)و شهادت طلبی،امید به یاری حضرت ولی عصر (عج)و تبعیت از امام (ره)و ولی فقیه همواره در بین رزمندگان متبلور بود.
وی در ادامه سخنان خود به عملیات کمان99در ابتدای سال های دفاع مقدس اشاره خاطر نشان کرد : نیروی هوایی ارتش با اجرای عملیات 140فروندی در کنار سایر نیروهای مسلح تمام معادلات نظامی و سیاسی دشمن بعثی و ایادی استکبار را بر هم ریخت تا خوابی را که دشمن استکباری برای جمهوری اسلامی ایران دیده بود را نقش بر آب کرد .
در ادامه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به کتاب اختلافات مرزی بین ایران و عراق گفت: صدام دو ماه پس از تجاوز به جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده بود که ما آرزوی تجزیه ایران را در سرمی پرورانیم . اما چرا دشمنان به هدفشان نرسیدند ؟ چون در بین جوانان ما آثار توکل به خدا ،مکتب عاشورا و پیروی از ولایت فقیه موج می زد.
وی در پایان سخنان بهره گیری از علم ودانش روز در مرکز آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را مورد تاکید قرار داد.

704

کد خبر: 840720

وب گردی

وب گردی