مراسم استقبال از نو دانشجویان واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

نخستین روز از مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید واحد علوم و تحقیقات در مقطع کارشناسی، با حضور جمعی از مسئولان و اساتید این واحد و دانشجویان به همراه خانواده های آنها برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهدی کمالی مدیرکل آموزش این واحد در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و خوشامدگویی به دانشجویان ورودی جدید، گفت: توصیه می کنم مطالعه و یادگیری قوانین، مقررات و آیین نامه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی را مورد توجه جدی قرار دهید تا در آینده دچار مشکلی در فرایند تحصیل خود نشوید.

او با اشاره به برخی از مهمترین قوانین و مقررات آموزشی، ادامه داد: انتخاب واحد در زمان مقرر، عدم اشتغال به تحصیل در دو رشته یا گرایش بصورت همزمان، تکمیل مدارک ثبت نام، عدم امکان تغییر رشته و گرایش، مطابقت کامل انتخاب واحد براساس چارت ارائه شده از سوی گروه آموزشی مربوطه، رعایت پیش‌نیاز و هم‌نیاز از جمله این قوانین است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

دکتر کمالی ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات استانداردهای مناسبی را در خصوص برگزاری کلاسهای درس، برگزاری امتحانات، روش های آموزشی و... دارد، حال که دانشجوی این واحد شده اید، سعی کنید از امکانات ویژه واحد علوم و تحقیقات، به بهترین شکل استفاده کرده و آینده خود و کشورعزیزمان را بسازید.

دکتر بهزاد بازیار مدیرکل پژوهشی واحد علوم و تحقیقات نیز ضمن خوشامدگویی به دانشجویان ورودی جدید و خانواده های آنها، گفت: فعالیت های پژوهشی تأثیر مستقیم و قابل توجهی در ارتقاء سطح علمی دانشجویان و دانشگاه دارد، بنابراین دانشجویان به بحث پژوهش در دوران تحصیل نگاه ویژه ای داشته باشند.

او با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات دارای یکی از بزرگترین مجموعه های آزمایشگاهی است، ادامه داد: مراکز تحقیقاتی، امکانات پژوهشی و تحقیقاتی و...، همگی تنها برای ایجاد شرایط مناسب تحصیل و پژوهش دانشجویان ایجاد شده است، بنابراین از این فرصت به بهترین نحو بهره ببرید.
دکتر بازیار افزود: امروز شما دانشجویان وارد مرحله ای از زندگی خود شده و انتخاب کرده اید که آینده خود را براساس رشته و گرایش مورد علاقه خودتان پایه گذاری کنید. پس سعی کنید از این دوران به بهترین شکل برای مهیا کردن آینده ای سرشار از موفقیت و پیروزی استفاده کنید.

دکتر یونس فرهمند مدیرکل دانشجویی واحد علوم و تحقیقات نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان دانشجویان ورودی جدید گفت: همانطور که از عنوان حوزه دانشجویی مشخص است، رسالت و وظیفه این حوزه تلاش مستمر برای ارائه خدمات رفاهی و تسهیلاتی مورد نیاز دانشجویان است.

او ادامه داد: خدماتی نظیر تخفیف‌های شهریه ویژه دانشجویان نمونه و رتبه های برتر کنکور در چارچوب قوانین دانشگاه آزاد، ارائه امکانات ورزشی، پارکینگ، رسیدگی و کمک به رفع مسائل و مشکلات انضباطی دانشجویان و... از جمله فعالیت های حوزه دانشجویی واحد علوم و تحقیقات است.

دکتر محمد قهدریجانی مدیر کل امور فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم ضمن تبریک به ورودی های جدید با اشاره به قرار گرفتن این واحد در بین ۱۲ دانشگاه برتر ایران و در میان ۷۰۰ دانشگاه برتر جهان براساس رتبه بندیهای بین المللی، گفت: در واحد علوم و تحقیقات علاوه بر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و... فعالیتهای فرهنگی و فوق برنامه ویژه ای برای شما دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کانونها، تشکل ها و نشریات دانشجویی، برگزاری اردوهای مختلف فرهنگی، علمی، زیارتی و تفریحی، مراسم‌های گوناگون، کارگاه های آموزشی و... از جمله فعالیتهای درنظر گرفته شده فرهنگی واحد علوم و تحقیقات برای ایجاد آرامش و شور و نشاط دانشجویان است.
محمدرضا آبدار مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم گفت: تمام فعالیتهایی که در بسیج دانشجویی صورت می گیرد، به همت و تلاش خود دانشجویان است، زیراکه تجربه نشان داده فعالیتهایی که خود دانشجویان انجام می دهند از موفقیت بیشتری برخوردار است.

قهدریجانی ادامه داد: بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات برنامه های متنوعی را برای دانشجویان تدارک دیده است که از آن جمله می توان به برنامه های تفریحی نظیر کوهنوردی، برنامه های فرهنگی نظیر اردوهای راهیان نور و جهادی، برنامه های سیاسی مانند بزرگداشت روز دانشجو و... اشاره کرد.

کد خبر: 840733

وب گردی

وب گردی