باید از نوآوری ها و تربیت مدیران شاخص بهره برد

معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی با تاکید بر کوچک سازی دولت گفت: نوآوری فرصت هایی را ایجاد می کند که اگر به آن توجه نشود تبدیل به تهدید شده و جامعه را دچار مشکل می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز علی اکبر مهاجری، معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی در نخستین همایش مدیران صنعت برق با تاکید بر کوچک سازی دولت گفت: معاونت موسسه تحقیقات و منابع سه مسئولیت در حول محور توسعه علم و فناوری، مدیریت منابع انسانی دارد.
او تصریح کرد:انقلاب صنعتی و پیامدهای آن ،جهانی شدن ،کاهش وابستگی به محل جغرافیایی و کوچک سازی دولت و برون سپاری امور تصدی از محورهای آینده سازمان ما و مدیریت منابع انسانی است.
مهاجری افزود:پیش از انقلاب صنعتی و قرن ۱۸، مشاغل ثابت بودند اما با ورود مکانیزه شدن تولید صنعتی و سپس ورود کامپیوتر مشاغل متحول می شوند.
او ادامه داد: نوآوری فرصت هایی را ایجاد می کند که اگر به آن توجه نشود تبدیل به تهدید می شود و جامعه دچار مشکل می شود.

مهاجری با اشاره به جهانی شدن و از بین رفتن مرزها گفت: این مساله را در حوزه برق و صادرات می بینیم. این مساله باعث شده رقابت شکننده ای رخ دهد.
او افزود: شرکت های چندملیتی بر فرهنگ ‌کشورها نیز تاثیر می گذارد که کاملا محسوس است. همچنین این مساله وابستگی به محل کار را از بین می برد.

مهاجری تصریح کرد:در کشور ما دورکاری مطرح شد اما به دلیل اینکه بد مطرح کردیم و بد عمل کردیم؛ شکست خورد درحالی که دورکاری در دنیا انجام می شود. کاهش هزینه های محل کار و سهولت استخدام افرادی که امکان حضور در محل کار را ندارد در دورکاری صورت می گیرد.
او ادامه داد:وزارت نیرو در این زمینه توفیقات خوبی داشته است و با وجود ۱۰ برابر شدن ظرفیت برق پس از انقلاب نصف شده و با احتساب خصولتی ها، همان مقدار باقی مانده است.
مهاجری خاطرنشان کرد:در واقع گفته می شد که تعداد مدیران ما به تعداد کارکنان در ژاپن است؛ بنابراین، ناچار به کوچک سازی بدنه هستیم.

کد خبر: 840744

وب گردی

وب گردی