غضنفرها در حال نابودی تکواندو هستند!/با یک تلنگر می توانیم قهرمان بسازیم

متاسفانه در این چند سال در تکواندوی کشور اتفاقات ناخوشایندی افتاده است و دلیل آن، مشکل در راس فدراسیون است. فدراسیون تکواندو به آدم بزرگتر و مدیری احتیاج دارد تا این وضعیت را سر وسامان بدهد.

هادی ساعی، قهرمان المپیک و مسابقات جهانی تکواندو، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات اخیر، گفت: نتایج تیم ملی بسیار ضعیف بوده است و من بازیکنان را مقصر نمی دانم. دلیل این نتایج بد این است که مدیریت درست در فدراسیون وجود ندارد و هیچکس سر جای خودش نیست. کسانی که فنی هستند و توانایی کمک به تیم ملی را دارند کنار گذاشته شده اند. وقتی هیچ چیز سر جای خودش نیست ما نباید از ورزشکاران انتظار معجزه داشته باشیم.

وی در خصوص مشکلات فدراسیون با برخی بازیکنان و کنار گذاشته شدن آنها از تیم ملی، گفت: هیچیک از بازیکنان با فدراسیون مشکلی ندارند، این فدراسیون است که با بازیکنان، مربیان و پیشکسوتان مشکل دارد. نمی شود گفت که همه ایراد دارند و اشتباه می کنند به غیر از کسی که در راس فدراسیون است. بازیکنان و مربیان همواره تلاش می کنند و زحمت می کشند اما وقتی مدیریت فدراسیون مشکل داشته باشد و شرایط مهیا نباشد تیم ملی هم قادر نخواهد بود نتایج خوبی کسب کند.

ساعی ادامه داد: اگر در راس فدراسیون تکواندو کسی قرار بگیرد که توانایی استفاده از پتانسیل های تکواندو را داشته باشد و برای این ورزش دل بسوزاند، تکواندوی کشورمان نتیجه خواهد گرفت. اما امروزه شاهد هستیم که تمام افراد لایق از جمله بازیکنان، مربیان، اساتید و پیشکسوتان علی رغم اینکه می توانند برای تکواندو ایران مفید باشند، کنار گذاشته می شوند و از آنها استفاده نمی شود. ما برای رسیدن به نتایج خوب نیاز به تغییر در راس فدراسیون داریم.

دارنده سه مدال المپیک متذکر شد: ما تا المپیک همچنان وقت داریم اما هرچه جلوتر می رویم و فرصت هایمان برای کسب امتیاز سهمیه المپیک را از دست می دهیم، کار برای ما سخت تر می شود. آقای بی باک سرمربی تیم ملی هم به تنهایی کاری از دستش برنمی آید. در گذشته تمام عوامل دست به دست هم می دادند و کمک می کردند. به همین دلیل تیم ملی نتایج بسیار خوبی کسب می کرد. اما در حال حاضر ضعف مدیریت و استفاده نکردن از افراد لایق در فدراسیون باعث می شود تلاش های آقای بی باک و بازیکنان تیم ملی به نتیجه نرسد.

وی در ادامه گفت: ما تکواندوکاران بسیار خوبی در کشورمان داریم که اگر با برنامه و مدیریت درست پیش برویم، می توانیم بهترین نتایج را کسب کنیم. مشکل بازیکنان تیم ملی فنی نیست بلکه روحی روانی است. کسی در کنار بازیکنان وجود ندارد که آنها بتوانند به او تکیه کنند و از تجربیاتش استفاده کنند. فدراسیون باید خواسته های بازیکن را بشنود نه اینکه به او بگوید: هیچ خواسته ای نداشته باش! هیچ انتقادی نکن! از حرفت دفاع نکن! ورزشکار به همان اندازه ای که قوی است شکننده نیز هست. ورزشکار را می توان با یک تلنگر تبدیل به قهرمان المپیک کرد و همینطور با یک تلنگر می توان یک قهرمان المپیک را آنقدر تضعیف روحیه کرد تا تبدیل به بازیکنی شود که تمام توانایی هایش را فراموش کند. همین مشکلات و برآورده نکردن خواسته های بازیکنان باعث شده تعدادی از تکواندو کاران خوب ما از تیم ملی کنار گذاشته شوند و یا قصد بازی برای کشورهای دیگر را بکنند.

ساعی در پایان گفت: متاسفانه اتفاقات ناخوشایندی در این چند سال در تکواندو کشور افتاده است و دلیل آن، مشکل در راس فدراسیون است. فدراسیون تکواندو به آدم بزرگتر و مدیری احتیاج دارد تا این وضعیت را سر وسامان بدهد. آدمی که بتواند به درستی مدیریت کند و ورزشکاران نیز از او درس بیاموزند نه اینکه از تیم ملی فراری شوند. در حال حاضر این اراده و توانایی در فدراسیون ما وجود ندارد که بخواهد تغییر مثبتی در این وضع ایجاد کند. لزوم وجود یک مدیر خوب در این مواقع است که خود را نشان می دهد. یک مدیر کسی است که بتواند در بحران ها کمک بکند و مشکلات را رفع کند نه اینکه خودش بحران ایجاد کند. در وضعیت موجود تکواندو کشور باید مارادونا را ول کنیم غضنفر را بچسبیم، فعلا غضنفرها در حال نابودی تکواندو هستند.

607

کد خبر: 840840

وب گردی

وب گردی